شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
کد خبر: 270032
۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

امروز ابعاد مختلف عاشورا باید به دقت بررسی شده و توجه گردد که خرافات بر فلسفه اصلی قیام کربلا حاکم نشود.

آیت‌الله احمد بهشتی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، حیات تشیع را بستگی به حیات عاشورا دانست و اظهار داشت: امروز عاشورا در فرهنگ تشیع جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و این جایگاه باید همواره حفظ شود.

وی با تأکید بر این‌که تشیع بدون عاشورا معنا ندارد و این‌دو به هم گره خورده‌اند، افزود: طبق تحقیقات جرج جرداق، محقق لبنانی، شیعه دارای 2 ویژگی مهم خشم و اشک است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: شیعه باید همواره در برابر ظالم فریاد برآورده و پشتیبان مظلوم باشد و این سنتی است که از قدیم همراه این مکتب بوده و رسمیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز نیز وظیفه ما حراست از شعائر اسلامی و عاشورا است و لذا باید هرچه دقیق‌تر ابعاد مختلف عاشورا بررسی شود.

رییس دانشگاه قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر حفظ شعائر مکتب عاشورا از مسائل انحرافی گفت: امروز باید مراقب باشیم تا خرافات و روش‌های عامیانه و عوامانه بر عاشورا حاکم نشده و این حرکت از فلسفه اصلی خود دور نشود.

وی فلسفه اصلی عاشورا را مبارزه با فساد و احیای شعائر اسلامی از جمله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ذکر کرد و یادآورشد: فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) طبق فرمایشات این امام همام، اصلاح امت پیامبراکرم (ص) و جلوگیری از فساد بوده‌است که امروز هم نباید عزاداری‌ها از این هدف دور گردد.

آیت‌الله بهشتی خاطرنشان کرد: هدف اصلی عزاداری امام حسین (ع) از زمان واقعه عاشورا تا به امروز احیا و زنده نگه‌داشتن فلسفه اصلی قیام این امام همام که همان شعائر اسلامی و به خصوص امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که امروز نیز، ما وظیفه حراست از اهداف این قیام را بر عهده داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha