سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام بر رعایت حریم شهرهای مذهبی و پرهیز از نصب پوسترهای غیرمذهبی تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار با مدیر کل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که جلوه‌های بصری در حریم اماکن زیارتی نقش مهمی دارند اظهار داشت: با توجه به تشرف زائران بسیاری از طوایف و مذاهب مختلف به اماکن زیارتی، وجود تصاویر بعضی از اشخاص به عنوان عناصر نامطلوب و منفور جامعه در صحن‌ها و حریم این اماکن بازتاب خوبی ندارد.

وی با بیان این که ولایت فقیه یک پست سیاسی و دینی است افزود: اگر جامعه ازمسیر حقیقی ولایت منحرف شود و اصل ولایت فقیه در جامعه تحقق پیدا نکند جامعه تباه می‌شود.

تولیت استانه مقدسه قم، شرط تحقق احکام دینی را تکیه بر اصول ولایت دانست و عنوان کرد: رعایت حلال و حرام، تقویت بُعد عبادی جامعه، افزایش زحمات مسوولین، ابتکارات و افتخارات ملی به برکت ولایت پذیری مردم جامعه و پیروی از ولی جامع الشرایط است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: دلیل سوء استفاده بعضی افراد از موقعیت‌های شخصی و اجتماعی خود درغصب واستفاده شخصی از اموال وقفی و موقوفات دوری از ولایت بوده است.

تولیت آستانه مقدسه قم با اشاره به پیشرفت معنوی قابل توجه جامعه نسبت به قبل از انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسوولین و نهادها موظفند با همسو کردن تفکر، زبان، قلم، قدم و گسترش تعاملات جهت طهارت جامعه تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: احیای موقوفات و حقوق افرادی که در رژیم گذشته باطل شده است نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستانه مقدسه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان یادآور شد: تقدیر، تکریم و تشویق واقفین و خیرین نیز از وظایفی است که همگان باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha