چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رهبر معظم انقلاب محجة البیضا و راه روشن انقلاب اسلامی است. هر کسی که با رهبری همراه است مؤمنین هم با او هستند، در غیر این صورت او را طرد می‌کنند.

آیت الله بنابی در گرد‌همایی سالانه طلاب،‌ اساتید و فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه بناب در مسجد رضائیه قم، رهبری را محجة البیضا و راه روشن انقلاب دانسته و خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب حسین زمان ماست و اگر در زیارت عاشورا خطاب به امام حسین(ع) می خوانیم « اِنّى سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَحَربٌ لِمَن حارَبَكُم » باید این نگاه را نسبت به رهبری هم داشته باشیم. بنابراین هر کسی در هر مقامی که هست تا جایی که با رهبری همراه است با او هستیم و هر وقت از رهبری جدا شود مردم او را طرد می‌کنند.

وی افزود: در مسائل کشوری و حکومتی ملاک حرف رهبری است؛ رهبری که عادل، زاهد، شجاع، دلسوز، مطیع مولا و مخالف هوای نفس است.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: همه مراجع عظام قم و نجف و بزرگان علما پشتیبان رهبری هستند و نسبت به حمایت از ایشان تاکید دارند، آیت الله العظمی بهجت(ره) نیز در زمان حیات به طرق مختلف ایشان را یاری می کردند.

آیت‌الله بنابی ضمن تاکید بر تهجد و مراقبت، خطاب به طلاب خاطر‌نشان ساخت: در دنیا هیچ مومن شایسته‌ای را پیدا نمی‌کنید که بدون تهجد باشد. و هرکسی به جایی رسیده است، تهجد داشته است و خوبان همه در مقابل خدا سر به سجده نهاده‌اند.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به نامه عرفانی امام‌خمینی به فرزندش سید ‌احمد اظهار داشت: مخاطب این نامه تک‌تک انسان‌های مومن و آزاده‌است و شما طلاب هم که فرزندان علمی و سببی حضرت امام‌(ره) به شمار می‌روید، باید این نامه را مکرر مطالعه کرده و به آن عمل کنید.

وی افزود:‌ میزان عرفان و حرمان، انگیزه انسان است. چه‌بسا کار‌های به‌ ظاهر نیکی که به سبب انگیزه‌های نفسانی به ‌سیئه مبدل شود و انسان را به عذاب الهی مبتلا کند. چه بسا عارف،‌ عابد و زاهدی که گرفتار دام ابلیس شده، و شیطان با دامی که مناسب اوست با خودخواهی، ‌غرور، عجب، خود‌بزرگ‌بینی،‌ شرک خفی و امثال آن او را از حق دور و به شرک می‌کشاند. اگرچه به ‌ظاهر احساس می‌کند عابد و زاهد است و با کسی کاری ندارد.

وی افزود: هرچقدر انگیزه‌ها به نور فطرت نزدیک‌تر باشد و از حجب وارسته‌تر باشد به همان اندازه اعمال، انسان را به مبدأ نور نزدیک‌تر می‌کند و به قرب الهی می‌رساند.

این استاد اخلاق اظهار داشت: میزان در اعمال هم در کارهای شخصی و فردی و هم در فعالیت های اجتماعی قیام لله است. باید از خدا بخواهیم این درس‌خواندن‌ها و درس گقتن‌ها و تمام اعمال مارا به حرمت امام‌زمان(عج)، برای خدا قرار دهد.

آیت الله بنابی  تاکید کرد: اگر انگیزه الهی باشد قدرت‌ دنیوی، حکومت‌داری و نشستن بر اریکه قدرت عین زهد و عبودیت است ولی اگر انگیزه شیطانی باشد هر‌قدرتی که به‌دست می‌آورد در خدمت شیطان است و به همان مقدار از خدای تعالی فاصله گرفته است.

مدیر حوزه علمیه بناب، ‌جوانی را بهترین زمان برای مراقبه و تهذیب دانست و گفت: در جوانی شجره ایمان را مستحکم کنید،‌ و درکارهایتان اخلاص داشته‌باشید و باگفتار‌ها، نگاه‌ها و شنودهای آلوده و لقمه‌های مغشوش دل‌را آلوده نکرده و شجره طیبه توحید و ایمان را تضعیف نکنید و الا به محض حربه شیطان، ایمانتان را از‌دست می‌دهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت رسالت طلبگی گفت:‌ هرکسی در هر شغلی که هست از بنا و نجار و کاسب، از صبح تا شب در کسب خود مشغول فعالیت است و هر فرصتی را غنیمت می‌شمارد. با این حال چرا طلبه ‌که وظیفه‌اش بسیار مهم‌تر از چنین شغل‌هایی است وقت خود را تلف کرده و اوقات بیکاری داشته‌باشد. چنانچه اگر یک کارگر وقت خود را تلف کند نسبت به صاحبکار خود مدیون است، ما هم باید تلاش کنیم در عمل به وظایفمان نسبت به اهل بیت(ع) کم‌کاری نکنیم.

آیت‌الله بنابی تاکید کرد: طلبه نباید شب و روز بشناسد کما اینکه بزرگان ما چنین بودند.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: طلبه باید به فکر عمل به وظیفه طلبگی‌اش باشد و در امور زندگی به خدا توکل کند و اشتغال به امور دنیوی او را از عمل به وظیفه باز ندارد، ولی اگر  کسی وسع دارد داشتن ماشین و خانه در حد متعارف عیبی ندارد.

وی خطاب به طلاب اظهار داشت: به دست آوردن خانه و ماشین و رفاه زندگی مانع این نشود که از وظایف طلبگی دور بمانید. در مسائل مادی خود را به مشقت نیندازید چرا که خدا ضامن روزی و دنیای شماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha