سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024

شیخ عبدالکریم عُبید که به واسطه سالها اسارت در بند صهیونیست ها به شیخ الاسرای لبنان معروف است گفت: اگر لازم باشد، حاضریم جان خود را در راه ولایت فقیه فدا کنیم و شایسته است که جوانان ایرانی در این برهه حساس و تاریخی، با تمام وجود از ولایت فقیه حمایت کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، شیخ عبدالکریم عُبید در همایش بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام ابراز داشت: امام خمینی، با شکل دهی نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها به فکر مردم ایران که به فکر تمام مستضعفان و آزادی خواهان جهان بود.

وی ادامه داد: برکات انقلاب اسلامی ایران، نه تنها مردم ایران را شامل شد که برکات آن به نقاط مختلف جهان به ویژه لبنان و فلسطین رسید و امام، ما را به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی رهنمون ساخت.

* مخالفان جمهوری اسلامی، دشمنان انسانیت اند

معاون شورای اجتماعی حزب الله لبنان اظهار داشت: راه و منش امام خمینی از سوی امام خامنه ای ادامه داشته است و امروز، دشمنان انسانیت با جمهوری اسلامی ایران مخالفت می کنند اما انقلاب ایران تمام نقشه های آنها را نقش بر آب کرده و از نظر علمی، تکنولوژی، فناوری و صنعت پیشرفت کرده است.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی در برابر فشارها، مستضعفان جهان احساس قدرت کردند و آرمان هایی که پیش از آن، شبیه آرزو و دست نیافتنی بود، دست یافتنی شد.

شیخ عبدالکریم عبید به بنا نهادن پایه های مقاومت از سوی امام موسی صدر در لبنان گفت: بعد از امام امام موسی صدر، علمایی چون شیخ راغب حرب و سید عباس موسوی همان راه را ادامه دادند و ما با حمله صهیونیست ها در 1982 نیاز به یک رهبرِ فقیه داشتیم و در آن ایام، امام خمینی به ما سفارش کرد که مقاومت کنیم و بر اساس آموزه های قرآنی، به ما وعده پیروزی داد.

* به مرام مقاومت بر پایه ولایت فقیه اعتقاد داریم

وی افزود: ما به اندیشه و مرام مقاومت و استمرار آن بر پایه ولایت فقیه اعتقاد داریم و بر این اعتقاد استوار خواهیم ماند و معتقدیم که در این صورت، هیچ نیرویی توان رویارویی نخواهد داشت.

شیخ عبدالکریم عبید خاطر نشان کرد: تا همین چند سال پیش، سردمداران و سران کشورها و سازمان های عربی، به این باور رسیده بودند که رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر است اما همگان مشاهده کردند که مسلمانان از راه مقاومت، این رژیم را شکست دادند و همه این پیروزی ها به دلیل اتکا به ولایت فقیه بود.

وی افزود: تنها سیستمی که می تواند جهان را اداره کند، نظام ولایت فقیه  و نظام مردمسالاری دینی است که در جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم و اگر لازم باشد، حاضریم جان خود را در راه ولایت فقیه فدا کنیم و شایسته است که جوانان ایرانی در این برهه حساس و تاریخی، با تمام وجود از ولایت فقیه حمایت کنند.

* آمریکا می خواهد زهر را در ظرف عسل به مردم منطقه بدهد

شیخ الاسرای لبنان به جنبش های اخیر در کشورهای عربی اشاره و تصریح کرد: امروز دشمنان از این واهمه دارند که اندیشه بدر و خیبر و کربلا در جهان اسلام فراگیر شود و لذا تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا در این انقلاب ها انحراف ایجاد کنند.

 وی هشدارهای امام خمینی درباره آمریکا را یادآور شد و گفت: امروز آمریکایی ها می خواهند زهر را در ظرف عسل به مردم منطقه دهنذ اما یادمان نمی رود که امام می فرمود، اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگوید حرفش را باور نکنید.

* جنگ ما تا نابودی صهیونیست ها ادامه خواهد یافت

شیخ عبید در ادامه به رژیم صهیونیستی  اشاره و تصریح کرد: جنگ ما و صهیونیست ها همچنان ادامه خواهد یافت تا یکی از ما باقی بماند و آن روز که مردم فلسطین با آرامش در سرزمین خود زندگی کنند، دور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه روز به روز بر آمادگی های حزب الله لبنان برای هر نوع رویارویی افزوده شده است اظهار داشت: قدرت ما چندین برابر شده و اگر نبرد جدیدی پیش بیاید، تا عمق اسرائیل پیش خواهیم رفت و جنگ آینده، وجود داشتن یا نداشتنِ اسرائیل را مشخص خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha