سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

يك مفتي سعودي با نشان دادن شدت کینه ورزی خود نسبت به نظام سوریه فتوا داد که كشتن بشار اسد رئیس جمهوری این کشور واجب تر از كشتن صهیونیسها است.

به گزارش مرکز خبر حوزه به نقل از العالم، عائض القرني در گفت وگو با شبكه سعودي العربية با دخالت در امور داخلی سوریه افزود: « بر ملت سوريه واجب است كه ضد بشار سلاح بردارد و بايد همه اقليت ها و طوايف از امنيت و آزادي برخوردار باشند.»

او با طرح اتهاماتی گفت: " بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و محكوم به قتل است زيرا قاتل است؛ او به جاي انجام وظيفه اش در حمايت از منطقه جولان صدها كودك را كشته و مساجد را تخريب كرده است".

این در حالی است که رژیم پادشاهی سعودی که سرسپردگی خود به غرب و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی را در اولویت سیاست های خود قرار داده و هرگونه اعتراضات مردم الشرقیه را با کشتار ملت پاسخ می دهد، با هیچگونه واکنش اعتراض آمیزی از سوی مفتی های عربستان مواجه نیست بلکه آنها حتی فتوای حرام بودن تظاهرات را در حمایت از رژیم خودکامه سعودی صادر می کنند.

فتوای ضد سوری مفتی عربستانی در حالی است که سوریه محور مقاومت بوده و همواره در مقابل رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک مسلمانان، ایستاده و از حزب الله و فلسطین نیز در برابر دشمن صهیونستی حمایت می کند اما رژیم عربستان همواره در راستای منافع اسرئیل و آمریکا گام بر می دارد.

عائض القرني مفتی سعودی نظام سوریه را به ادعای خودش "خائن" خواند و  مدعي شد: "منطقه جولان تا زماني كه نظام خائن بشار اسد كنار نرود، آزاد نخواهد شد".

او بدون توجه به کشتار مردم مسلمان شرق عربستان به دست نظامیان سعودی، خطاب به نظام سوریه افزود: "كسي كه مسلماني را بكشد محكوم به اعدام است و كشته مي شود ".

اين مفتي سعودي اوج کینه ورزی و دخالت خود در امور داخلی سوریه را پنهان نکرد و گفت: من خود را به همه پرسي از مردم سوريه درباره نحوه كشتن بشار - به جاي همه پرسي درباره قانون اساسي جديد - ملحق مي كنم.

او خواهان هرج و مرج و آشوب در سوریه شد و نيروهاي ارتش سوريه را به نافرماني از بشار اسد و جدايي از ارتش فراخواند و با طرح اتهامات واهی علیه بشار اسد گفت: "پيام هاي كوتاهي براي ارتش و بشار خونزيز خواهم فرستاد و ارتش سوريه نبايد از دستورات اين طاغوت اطاعت كند".

این مفتی سعودی همچنین حزب بعث سوريه را خارج از دین و مخالف اسلام" خواند و گفت كه مجاز نيست اين حزب بر سرزمين اسلامي حكومت كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha