چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

آيت ا... شاهرخي نماينده ولي فقيه در جنوب شرق آسيا با جمعي از شيعيان و طلاب فارغ التحصيل تايلندی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، در این دیدار آقايان نجاريان زاده رايزن فرهنگي ایران در بانکوک، حجت الاسلام والمسلمین خالق پور نماينده جامعه المصطفي، ابوالحسني کارشناس فرهنگي، جمعي از شيعيان و طلاب فارغ التحصيل،  امامان مساجد و روحانيون تایلندی حضور داشتند.

آيت الله شاهرخي در این دیدار مطالعه در علوم مختلف و فعاليت هاي علمي براي مسلمانان را يک ضرورت دانست و اظهار داشت: مسلمانان بايد در علوم مختلف پيشرفت کنند تا کشورهاي سلطه جو نتوانند بر آنان مسلط شوند، آنان بايد ميان دنياي مادي و معنوي خود توازني برقرار کرده تا هم در اين دنيا و هم در آخرت مورد لطف خداوند قرار گيرند.

وی به بررسي ابعاد اخلاقي پيامبر (ص)، شرح حال پيامبر (ص)، خاطرات و سيره نبوي پرداخت و گفت: پيامبر اکرم (ص) در طول دوران زندگي پربرکتشان منشآء خير براي تمام بشريت بودند به طوري که در ابتدا اندکي از مسلمانان پيرو ايشان بودند  ولي هنگام رحلت چهارده هزار فدائي را در رکاب به همراه داشتند.

نماينده ولي فقيه در جنوب شرق آسيا به دوران ولادت، رحلت، بعثت، هجرت پيامبر اکرم (ص) اشاره داشت و گفت: تشکيل حکومت مردمي عقلاني و جامع الابعاد، گسترش فرهنگ عدل و قسط در جوامع بشري از برجسته ترين کارهاي انجام شده توسط رسول الله است.

* حمایت طلاب تایلندی از مواضع جمهوری اسلامی

در پايان اين مراسم، آقاي سيد مبارک نماينده انجمن طلاب فارغ التحصيل قم درتايلند گزارشي مختصر از نحوه فعاليت هاي این انجمن داد و به انفجارهاي اخير در تايلند اشاره کرد و گفت: اين اتفاقات يک سند سازي توسط رژيم صهيونيستي بوده و طلاب و انديشمندان تايلندي همگي اين واقعه را محکوم کرده و بطور صريح از مواضع جمهوري اسلامي ايران دفاع کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha