دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ترجمه روان کتاب های عرصه مهدویت به زبان های زنده دنیا را یک تکلیف و وظیفه عنوان کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه؛ آیت الله مقتدایی، صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و شورای مرکزی اولین همایش دوسالانه کتاب مهدویت، اظهارداشت: برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت ومعرفی آثار و کتب  در رابطه حضرت صاحب الامر(عج) یکی از انتظاراتی بود که تحقق پیدا کرده است و عمل  بسیار مبارک و قابل تقدیری است.

وی با بیان اینکه تجلیل از نویسندگان می تواند اطمینان بخش باشد،افزود: مسئولین برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت می‌توانند با معرفی و تجلیل از آثار و مقالات برتر در توسعه ابعاد این همایش در قالب های هنری، مقالات و ...  در آینده،  نقش موثری ایفا کنند.

*سیل گسترده شبهات علیه مهدویت!

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به القاء شبهات مهدوی توسط وهابیت، بیان داشت: امروزه سیل شبهات و اشکالات با سرمایه گذاری های وهابیت علیه امام عصر (عج) نشر و گسترش روزافزونی پیدا کرده است؛ به طوری که تنها درمصر بعد از سرنگونی  دیکتاتور این کشور، تعداد 300 جلد کتاب علیه شیعیان منتشر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه، ترجمه کتاب های عرصه مهدویت را یک تکلیف خواند و  تصریح کرد: گزینش و ترجمه روان کتاب های عرصه مهدویت به زبان های زنده دنیا به عنوان یک تکلیف و وظیفه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

آیت الله مقتدایی با اعلام آمادگی حوزه برای ارائه آموزش ترجمه به افراد و گروه‌های  حوزوی، خاطرنشان کرد: اگر معاونت پژوهش حوزه های علمیه و اداره کل ارشاد افراد و یا گروه‌های خوش فکر و بااستعدادی را معرفی نمایند، می توانیم کلاس های آموزشی ترجمه را برای آنها برگزارکنیم و در این رابطه هیچ محدویتی نداریم.

*انتقاد از برخی ترجمه‌ها

وی با انتقاد از برخی ترجمه های موجود کتب مهدویت، گفت: متاسفانه برخی ازکتاب های که در رابطه با مهدویت و شیعه به زبان های دیگر ترجمه شده است، اصلا قابل استفاده نیستند.

عضو خبرگان رهبری در پایان  با بیان اینکه دنیا تشنه معارف ناب اسلامی، است خاطرنشان کرد: نیاز شدید دنیا به معارف ناب اسلامی  شیعی بیش از پیش شده است، به طوری که برخی  از اساتید دانشگاه آلمان از ما درخواست استاد برای برگزاری کلاس های شیعه شناسی را داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha