پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

مراسم یادبود شهادت حجت الاسلام والمسلمین عبدالله دحدوه، مبلغ و امام جماعت شیعیان بروکسل، که در حادثه دلخراش آتش سوزی مسجد امام رضا(ع) بروکسل بلژیک به شهادت رسیده است پنج شنبه شب با حضور نمایندگان بیوت مراجع علما، مدیر حوزه های علمیه ، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، برخی از اعضای جامعه مدرسین، اساتید و طلاب ایرانی و غیر ایرانی ازسوی مراکز حوزوی در حسنیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آهنگران، در این مراسم با ذکر این مطلب که حجت الاسلام والمسملین شهید دحدوه به نیت نشر معارف اهل بیت(ع) با جهاد علمی و عملی خود، جانش را برای دین خدا اهدا کرد، گفت : وی  عالمی عامل، با اخلاص و یک بسیجی به معنای واقعی بود که از حوزه علمیه قم به نیت نشر معارف ناب اهل بیت(ع) رهسپار بلژیک شد و تا آخرین لحظات حیات، خود را وقف نشر این فرهنگ ناب نمود.

وی افزود: روحانیت همواره پیشتاز انقلاب و مروج دین ، احکام و ولایت بوده ؛ وهمواره از علم و ذهن و جسم و جان خویش برای دفاع از مرزهای اعتقادی اسلام مایه گذاشته است و این شهید نیز از این قاعده مستثنی نبوده است چون در شرایطی به شهادت رسید که در حال تبلیغ دین خدا بود و با آتش گرفتن مسجد بازهم می توانست جان خود رانجات دهد و ولی این کار را نکرد.

*وهابیون  توان مشاهده مروجان مکتب اهل بیت (ع)را ندارند

سخنران این مراسم اظهارداشت: وهابیون کور دل که توان مشاهده چنین عالم مجاهد و مبلغی را در قلب اروپا نداشتند، با به آتش کشیدن پایگاه شیعیان بلژیک این مجاهد و عالم مبارز را به شهادت رساندند ولی به خوبی باید به این مساله واقف باشند که سخت در اشتباه هستند زیرا مکتب حقه اهل بیت(ع) با این خون ها بارور تر می شود.

وی گفت: شهید، از تمام وجودش برای دفاع از دین خدا مایه می گذارد ولی شهیدی که هم عالم باشد، هم مبلغ و هم جهادگر، از جایگاه ویژه ای نزد خدای متعال بهره مند است.

حجت الاسلام والمسلمین آهنگران اظهارداشت: دشمنان نظام اسلامی به هر طریقی می خواهند با تلاش در جهت نابودی اسلام و نظام، ریشه ولایت را در این کشور از بین ببرند ولی از این حقیقت غافل هستند که ملت ایران، برای دفاع از ولایت، هیچ مرزی نمی شناسد و هیچ کسی نمی تواند به خود اجازه تعرض به نظام اسلامی داشته باشد.

 *مکتب اهل بیت (ع)دنیا راتسخیر خواهد کرد.

وی گفت: وهابیون باید بدانند با به آتش کشیدن پایگاه شیعیان در اقصی نقاط دنیا، نمی توانند چراغ پرنور مکتب اهل بیت(ع) را خاموش کنند؛ همانگونه که انقلاب اسلامی از تشعشعات پرنور مکتب اهل بیت(ع) به سراسر عالم صادر شد، این فرهنگ نیز در راه عزت مند خود، دنیا را تسخیر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha