چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 278708
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۶

آیت الله احمد بهشتی با تاکید بر لزوم تکریم اساتید، گفت: اهتمام مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به امور طلاب، وظیفه سربازان امام عصر‌(عج) را سنگین‌تر کرده است.

به گزارش حوزه نیوز، آیت الله احمد بهشتی، سه شنبه شب، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، در مدرسه علمیه علوی واقع در خیابان شهید دل‌آذر قم، اظهار داشت: شهید مطهری به معلمی عشق می‌ورزید و حتی تا آخرین روزهای عمر خود این کار را دنبال کردند، به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که خداوند در آغاز خلقت، اسماء الهی را به انسان‌ها آموخت، گفت: متعلم بودن برای همه انسان‌هاست و حتی همه انبیاء هم متعلم اند.

رئیس دانشگاه قم با تأکید بر این که هر انسانی از طریق تعلم می‌تواند جایگاهی برای خود پیدا کند، گفت: البته تعلم به دو صورت است؛ یکی همین علوم روز است و دیگری که مهمتر است، علوم الهی است که تنها از طریقی که علوم روز آموخته می‌شود، به دست نمی آید، بلکه برای کسب این علم باید عاشق خدا، پیامبر، اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شأن هر انسانی در این است که متعلم باشد، ابراز داشت: اگر می‌بینیم که انسان مقامی بالاتر از ملائکه دارد، در همین است که او متعلم است، اما ملائکه در این جایگاه نیستند.

آیت الله بهشتی خطاب به طلاب مدرسه علمیه علوی قم گفت: هر که به هر جایی رسیده از شاگردی بوده است و به این ترتیب باید هر شاگردی در محضر استاد خود نهایت تعظیم را داشته باشد.

وی با ذکر خاطراتی از دوران طلبگی خود گفت: در طول دوران تحصیل علوم، استادان بسیاری داشتم، اما برخی از اساتید بیش از دیگران روی من اثر داشتند که از مهمترین آن‌ها امام خمینی(ره)، شهید مطهری(ره) بودند.

استاد حوزه علمیه قم در تشریح شخصیت شهید مطهری(ره) گفت: ما فقط تحت تأثیر علم ایشان نبودیم، بلکه حتی تحت تأثیر نفس و وجود ایشان هم بودیم.

آیت الله بهشتی ادامه داد: زمانی در دانشگاه تهران، برخی از دانشجویان فلسفه به دلیل عدم توانایی چند تن از اساتید خود، از رشته فلسفه و چه بسا از اصل رشته الهیات خسته و از ورود به آن پشیمان شدند، اما زمانی که شهید مطهری به دانشگاه تهران و تدریس علوم فلسفه روی آوردند، می‌دیدیم که دانشجویان می‌گفتند ما حالا مزه فلسفه را چشیدیم و علاقه به آن پیدا کردیم؛ این‌ها نشان می‌دهد که شهید مطهری قدرت جذب شاگردان را داشت.

وی در بیان توصیه‌هایی به طلاب جوان گفت: برای رسیدن به مقام استادی و پیشرفت در علم، باید به تلاش زیاد، در تحصیل علم و توجه به مباحثه اهتمام داشت.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در شرایط امروز که رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع بزرگوار تقلید، به بالا بردن سطح کیفیت علمی و فراهم کردن شرایط رفاه طلاب اهتمام دارند، این شرایط مطلوب، وظیفه طلاب را سنگین تر می‌کند.

آیت الله بهشتی در پایان این نشست به پرسش‌های طلاب جوان مدرسه علمیه علوی قم پاسخ گفت و به بیان خاطراتی از دوران طلبگی و چگونگی طی کردن مراحل علمی خود پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha