چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی ، ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی را از جمله مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه خواهران و بانوان طلبه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان:ترویج فرهنگ فاطمی، رسالت اصلی بانوان طلبه است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه به نظر می رسد که ما در معرفی و تبیین الگوی بی نظیری چون حضرت زهرا(س) به جامعه به ویژه بانوان تا حدودی کوتاهی کرده ایم و حال آن که رمز سعادت جامعه ما عمل به سیره حضرات معصومین به ویژه صدیقه کبری (س) است.

وی افزود: ما باید بیش از پیش زنان و دختران جامعه خود را با ویژگی های شخصیتی آن بانوی بی همتای جهان اسلام آشنا کنیم و فرهنگ فاطمی را در جامعه بگسترانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی همچنین با تاکید بر نیاز جوامع انسانی به معرفی و تبلیغ الگوهای ارزشمند و فرهیخته گفت: معرفی چنین الگوهایی یکی از مسایل حساس است که در هر زمانی باید آن را در سطح اجتماع تبلیغ کرد.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: عترت رسول الله (ص) به ویژه دخت گرانقدر ایشان، بالاترین اسوه های رشد و هدایت جامعه بشری هستند که تمسک به آن ها مایه نجات آدمیان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان این که تلاش در مسیر شناساندن و گسترش فرهنگ فاطمی از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه خواهران است، افزود: اساس و بنیان تشکیل حوزه های علمیه خواهران برای ترویج ارزش های الهی و تقوامداری در جامعه و به خصوص در بین بانوان بوده است و لذا ترویج فرهنگ فاطمی در اولویت این کارها قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha