چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 279362
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶

بیستمین شماره فصلنامه بین المللی فرهنگی، هنری « شمیم نرجس» به همت مدرسه علمیه خواهران نرجس مشهد منتشر شد.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه، شماره بهار این نشریه حوزوی حدود 90 صفحه شامل مطالب متنوعی است که از آن جمله می توان به سرفصل هایی چون « در محضر استاد»، « میراث معنوی»، « حس سرشار سخن»، « دو قدم تا خدا»، « گام به گام تا تشریع احکام» ، « با تپش های زمان»، « آیینه داران آفتاب» ، «دخترانه» و نیز مطالب ارزشمند در موضوعات اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد.

در بخش در محضر استاد، در ادامه سلسله درس های مرحوم استاد طاهایی در رابطه با شکوفایی کمالات انسانی به نوشتاری با عنوان جذاب« گوهر خود را هویدا کن، کمال این است و بس» بر می خوریم.

در بخش میراث معنوی ، مقاله استاد پورحسینی با عنوان « عالمان ربانی» آورده شده و همچنین در مطلبی با عنوان « دانشگاه معارف الهی» به شرح زیارت آل یاسین پرداخته شده است.

بنابر این گزارش، مروری بر زندگی امام جواد (ع)، بررسی شاخص های گروه های مشورتی امام علی (ع) ، سراج منیر ، چشمه های حکمت، زن در آیینه حجاب، شادی در آیات و روایات، تربیت اجتماعی فاطمی، نیم نگاهی به مساله عاق والدین، راه های پیشگیری از نسیان و فراموشی، روش های تقویت حافظه و ... عناوین دیگر مطالب این نشریه را در بر می گیرد.

این گزارش همچنین می افزاید: در مقاله ای با عنوان « مهمانی های ما کجا و مهمانی های اهل بیت کجا» به موضوع مهمانی در سیره معصومین (ع) و تفاوت آن در جامعه کنونی به صورت مشروح پرداخته شده است.

کارآفرینی نبی اکرم (ص) در پرتو قرآن کریم، فوت و فن خانه داری، دوستی و روش های گزینش دوست، این الرجبیون، دیگر مقالات و مطالب « شمیم نرجس» را شامل می شود.

در خاتمه این نشریه نیز ضمیمه ای با عنوان « جنگ نرم» کار شده است که در آن به مطالبی با عناوین سیمای برجسته امام (ره) در شعر عربی معاصر، مدینه العشق، زن موجودی بهشتی یا برده مرد و ... به زبان های عربی ، فارسی و انگلیسی مواجه می شویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha