یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

حجت الاسلام علیرضا آزادی گفت: برکات و دستاوردهای تشکیل مدیریت و شوراهای استانی حوزه های علمیه به طور خاص در مناطق محروم کشور، مشهود و ملموس است.

عضو شورای حوزه علمیه استان کردستان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه، با اشاره به موفقیت طرح تشکیل شورای های استانی حوزه اظهار داشت: با تدبیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه مبنی بر حضور علمای بلاد دراین شوراها، حوزه های علمیه استانی و شهرستانی بیش از پیش تقویت شده اند.

وی همچنین افزود:با توجه به این که اکثر اعضای این شوراها، فعالیت های حوزوی داشته اند، حضور آن ها دراین شوراها به ویژه در مناطق محروم توام با آثار و برکات بسیاری بوده است.

تولیت مدارس علمیه خواهران و برادران کامیاران همچنین با اشاره به این که ریاست نماینده ولی فقیه  در شوراهای استانی باعث انسجام کارهای فرهنگی ،تبلیغی و حوزوی در استان ها شده است، در عین حال گفت: البته به اعتقاد بنده باید بحث علمیت شوراهای استانی حتما مورد توجه قرار گیرد و کسانی که عضو این شوراها می شوند می بایست لزوما کار حوزوی کرده باشند نه صرفا کارهای اجرایی و اداری.

تولیت مدارس علمیه کامیاران با ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های حوزوی افزود: در ابتدا کار را با حدود 10 الی 12 طلبه در یک ساختمان استیجاری شروع کردیم و به لطف الهی در حال حاضر حدود 75 طلبه در مدرسه علمیه برادران مشغول تحصیل هستند، ضمن آن  که چندین دوره فارغ التحصیل داشته‌ایم که هم اکنون در پایه های 7 تا 10 در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به تحصیل 25 بانوی طلبه در مدرسه فاطمه الزهرا(س) کامیاران خاطرنشان کرد:در حال حاضر 8 استاد شامل فارغ التحصیلان مدرسه  یا اساتید مدعو از استان های همجوار امر تدریس در بخش خواهران و 6  استاد نیز این مهم را در بخش برادران برعهده دارند.

حجت الاسلام آزادی با اشاره به فضای خاص استان کردستان از حیث بافت جمعیتی شیعه و سنی اظهار داشت: مدارس علمیه کردستان با رعایت و حفظ وحدت شیعه و سنی و در نظر گرفتن ملاحظات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی احداث شده است.

این استاد گفت: مشکل عمده ما در حال حاضر بحث جذب استاد است و به خاطر جو خاصی که در شهرستان است کمتر اساتید رغبت به حضور در این شهر دارند و این در حالی است که در کنار مدرسه یک استاد سرای 6 واحدی احداث شده است.

وی افزود: از جهت تجهیز نیز هنوز امکانات و سالن غذاخوری مدرسه ناتمام است و برای اتمام محوطه سازی مدرسه نیاز مند بودجه هستیم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه کردستان همچنین بیان داشت: به همت دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و از طریق هیئت امنای طرح احداث «110 مسجد» ، حدود 16 مسجد در روستاهای شیعه نشین منطقه ساخته شد ، ضمن آن که تعدادی از این مساجد به همت حوزه های علمیه احداث شده  و طلبه های مدرسه به ویژه فارغ التحصیلان در ایام تبلیغی به روستاهای شیعه نشین منطقه اعزام می شوند.

تولیت مدارس علمیه شهرستان کامیاران همچنین خاطرنشان کرد: چند سالی است که با ارزیابی های صورت گرفته در سطح استان کردستان، حوزه علمیه کامیاران رتبه اول را کسب کرده و با وجود محرومیت هایی که وجود دارد، مدارس علمیه این شهر، جزو برترین مدارس در منطقه غرب کشور محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha