یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

اگر مسئله وهابي‌گري همين‌طور پيش برود، امنيت در همه جا به خطر مي‌افتد؛ كساني كه اسلام را دين ترور و خشونت معرفي مي‌كنند، به همه‌ي اديان الهي خيانت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله صافی، در دیدار مدیر و دست‌اندركاران شبكه ماهواره‌ای ولایت با بیان این که  اوضاع دنيا، از جنبه‌هاي مختلف در شرايط خاصي قرار دارد، اظهارداشتند: امروز مسئله عالم غيب و دعوت انبياء با مسئله به اصطلاح جامعه مدني كه به دنبال نفي عالم غيب و دعوت انبياء مي‌باشد، در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

ایشان افزودند:آنها به دنبال اين هستند كه جامعه مدني منهاي شرايع و هدايت‌هاي انبياء تشكيل شود و اكنون هم متأسفانه اين مسئله، برخي از كشورهاي اسلامي را هم مورد تأثير قرار داده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: از مسائل مهمي كه امروز با آن مواجه هستيم، ارائه تصوير خشن و وحشتناكي از دين اسلام به دنيا مي باشد.

*محکومیت جنایات وهابیت در سوریه و بحرین

معظم‌له با اشاره به این که وهابي‌ها با كارهايي كه در افغانستان، پاكستان، عراق و اخيراً در بحرين و سوريه انجام مي‌دهند؛ معرفي‌كننده‌ي چهره نامناسبي از اسلام است، یادآور شدند: كار به جايي رسيده است كه اگر در بعضي كشورها از شخص مسلماني بپرسند كه چه ديني داري، مي‌ترسد كه بگويد من مسلمانم؛ چرا كه آنها مسلمان را به عنوان تروريست مي‌شناسند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کردند: اگر مسئله وهابي‌گري همين‌طور پيش رود، امنيت در همه جا به خطر مي‌افتد؛كساني كه اسلام را دين ترور و خشونت معرفي مي‌كنند، به همه‌ي اديان الهي خيانت مي‌كنند.

ایشان با بیان این که تمدن و دنياي متمدن فعلي اين فرقه ضالّه را خشن می‌داند و كارهايي که  انجام مي‌دهد را نمي‌پذيرد، اظهارداشتند:باید سوال کرد که تخريب آثار و مشاهد مشرّفه اسلام كه نشان‌دهنده‌ تاريخ بزرگ اسلام است چه توجيهي دارد؟ در صورتی که امروز مواريث تاريخي و فرهنگي نزد دنيا از اعتبار زيادي برخوردار است؛ اين فرقه گمراه تمام آثار تاريخي اسلام را از بين برده و مي‌برد؛ به طوري كه اگر ما ده هزار سال ديگر بخواهيم بگوييم مثلاً پدر پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) عبدالله، و جدّش عبدالمطلب، و همسرش خديجه بوده و اين آثار آنهاست، ممكن نيست.

*کارهایی به نام اسلام به کام استعمار!

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکیدکردند :كارهايي كه اين عده به نام اسلام انجام مي‌دهند، بسيار خطرناك است؛ حتي از روز اول قرارشان اين بود كه قبة الخضراء را هم خراب كنند كه هيچ اثري از نام پيامبر صلوات الله عليه و آله نباشد؛اينها مردمان بسيار ناداني می باشند كه با كل مظاهر تمدن مخالف بودند و هستند، اسلاف اينها همان‌هايي‌ هستند كه راجع به قائلين چرخش زمين به دور آفتاب، فتواي كفر دادند.

معظم له با اشاره به اين که حرکات وهابیت براي مردم حقيقت‌جو و آرمان‌خواه اصلاً قابل پذيرش نيست، گفتند: نيروي پول و كمك استعمار، اينها را نگهداشته است تا به اسلام خیانت كنند؛ نتيجتاً اين كه در مقابل اين هجمه بزرگ و خطرناك ايستادن و روبرو شدن با آنها و معرفي اسلام واقعي، خدمتي بسيار بزرگ و داراي اجر فراواني است.

*ولایت، اساس اسلام است

ایشان در ادامه سخنان خود  با تاکید بر تبلیغ علوم اهل بیت (ع)،  خطاب به دست‌اندركاران شبكه ماهواره‌ای ولایت، اذعان داشتند: اقداماتی چون فعالیت های شما در اين مواضع مهم و حساس بسيار نافع و مؤثر بوده و هست؛ بايد در همه حال هدف اصلي شما تبليغ اسلام  باشد؛ اسلامي كه پيام آن «ما ارسلناك الّا رحمة للعالمين» و رأفت و مهرباني نسبت به همديگر است.

*شاکر نعمت ولایت باشیم

معظم له با تاکید بر این که ولایت، اساس دين اسلام است، افزودند: اميرالمومنين عليه السلام بالاترين شخصيت عالم وجود بعد از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم است  و همه باید بر معرفی هرچه بهتر این امام همام به جهانیان  اهتمام داشته باشیم؛ چرا که  معرفي حضرت علي عليه السلام يعني شناخت انسان كامل و عدل مجسم به جهان، و باید اين را براي خود افتخار بدانيم و خدا را به اين نعمت بزرگ شاكر باشيم.

ایشان ادامه دادند :به هر حال برنامه‌هايي مثل فعاليت شبکه ماهواره ای ولایت ، نشان‌دهنده اين است كه ما زنده‌ايم، حيات داريم و به دنيا اعلام مي‌كنيم كه ما هستيم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني قزويني، مدير شبكه ولايت گزارشي از فعاليت‌هاي اين شبكه ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha