یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم رسیدگی به محرومان و نیازمندان در ماه ضیافت بزرگ الهی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ماه مبارک رمضان، ماه اکرام ایتام و دستگیری از محرومان و نیازمندان جامعه است، اظهار داشت: همان طور که می دانیم پیامبر اکرم (ص) در جمعه آخر ماه شعبان به یکی از مواردی که به طور خاص تاکید داشتند بحث رسیدگی به وضع محرومان و یاری رساندن به یتیمان و پیشوایان بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: کمک به نیازمندان جامعه، سنت نبوی است و البته مسلمانان هم به این سنت حسنه عمل می کنند، اما در سال جاری به دلیل مسایل اقتصادی لازم است که این یاری رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم توجه به مساوات در فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت (ع) و به ویژه امام حسن مجتبی (ع) که ماه رمضان ماه ولادت پربرکت ایشان می‌باشد، همین بوده و ما هم که شیعه آن بزرگواران هستیم باید این گونه باشیم.

وی افزود: امام حسن (ع) در طول عمر مبارکشان چندین بار همه اموالشان را در راه خدا بین مردم تقسیم کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در شرایط کنونی وظیفه همه کسانی که وضع مالی مساعدی دارند این است که بیش از سال های قبل در امور خیر و کمک به هم نوعان مشارکت کنند.

وی با تاکید بر این که هر کس به سهم و وسع خود در این باره اقدام کند، گفت: بدون شک ما اگر در این خصوص کوتاه بیاییم در پیشگاه خداوند متعال ، مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در خاتمه از همه نهادهای مسئول و آحاد مردم خواست که بیش از گذشته در راستای یاری رساندن به ضعفا و نیازمندان گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha