سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

بی‌شک، سخنرانی رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، مدیریت پویا و مواضع استوار جمهوری اسلامی ایران، فصلی جدید و درخشان در جنبش عدم تعهد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی،‌ برگزاری شکوهمند و با امنیت کاملِ شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را نشان‌دهندة عزت و اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری باشکوه این اجلاس، زمینه‌ای برای افق‌گشایی‌های روشن‌تر در برابر انقلاب اسلامی و دست‌مایه‌ای برای عبور عزتمندانه از تحریم‌ها و تهدیدهای بی‌ارزش استکبار است.

وی تصریح کرد: اکنون باید جهان اسلام و آسیا و به طور کلی جهان در حال پیشرفت، معادله‌ها و موازنه‌های ناعادلانة را پشت سر بگذارد و دنیایی جدید براساس عدالت و معنویت پایه‌ریزی نمایند.

عضو شورای عال انقلاب فرهنگی، جنبش عدم تعهد و اجلاس تهران را فرصتی بی‌بدیل برای طراحی و مهندسی جدید ارزیابی کردو افزود: جنبش عدم تعهد، با سرمایه‌های عظیم، می‌تواند به خود آید و با ترسیم آفاق جدید، اصلاح سیستم‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، مانند سازمان ملل و شورای امنیت را مطالبه و پی‌گیری کند.

رییس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای و تفاهم لازم در این زمینه می بایست در دستور کار اجلاس قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، یاری رساندن به بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی و مهار قدرت‌های استکباری و تقویت همبستگی برای پیشرفت‌های بیشتر فرهنگی و اقتصادی در جهان را نیز از مسائلی دانست که شرکت‌کنندگان در اجلاس می‌توانند پیگیری نمایند.

رئیس جامعة‌المصطفی خاطرنشان ساخت: بی‌شک، سخنرانی رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در اجلاس، مدیریت پویای ایران اسلامی و مواضع استوار جمهوری اسلامی، فصلی جدید و درخشان در جنبش عدم تعهد خواهد بود.

براساس اعلام المصطفی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این اجلاس سرآغازی نو در تعاملات بین المللی باشد و مصوبات آن به صورت نظام‌مند دنبال شود.

313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha