چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

سیره عملی امام رضا(ع) و پذیرش ولایت عهدی و شروطی که در این عرصه داشتند، نحوه برخورد حضرت با دستگاه حکومت مأمون و...، تبیین کننده شیوه حکومتی امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در سومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی که در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام قم برگزار شد، اظهار داشت: عرصه‌های دست نخورده و ناشناخته از نظر تحلیل و بررسی در‌باره معصومین(علیهم‌السلام) و حیاتشان به ویژه درباره امام هشتم بسیار زیاد است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه با بیان این که در بررسی زندگی، برنامه و سیره حضرت ثامن‌الحجج(ع) نباید تنها به کلمات ایشان اکتفا نماییم، گفت:‌سیره عملی امام رضا(ع) و پذیرش ولایت عهدی و شروطی که در این عرصه داشتند، نحوه برخورد حضرت با دستگاه حکومت مأمون و...، تبیین کننده شیوه حکومتی امام عصر(عج) است.

دبیر علمی سومین همایش  انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی خاطرنشان کرد: کسانی در این عرصه ورود یافته و کار علمی و پژوهشی انجام داده‌اند که امید است بتوان دست‌آوردهای زیادی را دراین باره شاهد باشیم.

وی با اشاره  به مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش، اظهار داشت: نزدیک 100 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که توسط داوران مجرب، در مراحل متعدد بررسی شد که از این میان حدود 20 مقاله انتخاب که از این میان 5 مقاله به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) که در کنار قرآن موجب نجات است و تمسک به آنها رهایی از ضلالت می‌باشد، با موضوعات و  ظرف‌هایی که در هر  زمان آماده می‌شود را به مردم ارائه کنیم و تشنگان معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را در جهان سیراب کنیم.

313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha