چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کل کشور گفت: زمینه ای فراهم شده تا اقشار مختلفی از مردم کشور بتوانند ضریح مطهر امام حسین (ع) به عنوان مقدس ترین سازه جهان را زیارت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن پلارک ، ظهر امروز طی سخنانی در مراسم رونمایی از ضریح مطهر امام حسین (ع) اظهار داشت: بی شک این روز مقدس در تاریخ کشورمان به یادگار می ماند و به واسطه ساخت این ضریح مطهر، برگ زرین دیگری به افتخارات تاریخی ایران اسلامی افزوده می گردد.

وی افزود: خدا را شاکریم که بعد از 14 قرن این افتخار عظیم نصیب ملت ما شد که تا بتوانیم ضریح مطهر حرم سیدالشهدا (ع) را بسازیم.

پلارک با تقدیر از همه مردم و علما و نیز دست اندرکاران این پروژه گفت: انشاالله برنامه ریزی هایی شده تا  اقشار بیشتری از مردم کشورمان بتوانند از این سازه مقدس که در واقع مقدس ترین سازه جهان است، زیارت نمایند.

وی اضافه کرد: به یاری خداوند متعال، مراحل انتقال و نصب ضریح مطهر ، تا سه ماه آینده انجام می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه با اشاره به این که گل سرسبد پروژه های بازسازی عتبات نصیب مردم قم شد، گفت: در آینده پروژه های دیگری در رابطه با بازسازی عتبات عالیات انجام خواهد شد که از آن جمله می توان به پروژه بازسازی و ترفیع گنبد امام حسین (ع) اشاره کرد که این افتخار نصیب مردم خطه کرمان شده است.

وی در مورد توسعه حرم اماکن مقدسه در عراق بیان داشت: این کار آغاز شده به طوری که در نجف اشرف توسعه صحن حضرت زهرا(س) در زمان بندی 4 ساله در نظر گرفته شده که با این اقدام، مساحت صحن بیش از 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

پلارک ادامه داد: همچنین برای توسعه صحن حرم امام حسین(ع) طرح جامعی تدوین شده است.

 وی افزود: طرح دو طبقه کردن بین‌الحرمین و توسعه صحن امامین جوادین(ع) در کاظمین و امامین عسکرین(ع) نیز در دستور کار قرار دارد که بخش‌هایی از آن نیز آغاز شده است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به ساخت بیمارستان 120 تخته در کربلا اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام سجاد (ع) تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha