پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: همانطور که امام معصوم تلاش می‌کند حدود الهی را اجرا کند ولی‌فقیه هم شئون اجرایی معصوم را دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ناصر رفیعی در دوره حضرت معصومه‌شناسی، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت:‌ امروز که امام معصوم غایب است اهداف آن حضرت را ولی‌فقیه در جامعه پیاده می‌کند و لذا امام‌راحل در کتاب ولایت فقیه می‌فرماید: «ولی‌فقیه شئون اجرایی معصوم را دار است».

وی با بیان این‌که ولایت‌پذیری با مطالعه زندگی ولایت‌پذیران تقویت می‌شود، اظهار داشت: یک نمونه از ولایت‌پذیری، تبعیت از علما و ولی‌فقیه است چون ائمه(ع) فرموده‌اند: «در آخرالزمان از فقهای وارسته پیروی کنید».

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت اباالفضل‌(ع)، یادآور شد: در طول وقایع کربلا و از ابتدای حرکت کاروان حسینی یک سوال یا اعتراض از حضرت ابالفضل‌(ع) دیده نشد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن ولایت ائمه اطهار‌(ع) مهمتر از انتساب به آنها است لذا امام صادق‌(ع) می‌فرماید: «ولایت امیرالمومنین‌(ع) برای من مهم‌تر از ولادت از نسل ایشان است».

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رفیعی به وظایف شیعیان در قبال اهل‌بیت‌(ع) اشاره کرد و گفت: اهل‌بیت‌(ع) حق زیادی برگردن شیعیان دارند و مهمترین وظایف ما در قبال آنان معرفت، محبت، نصرت همراهی و اولویت و تقدم آنهاست.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم اهل‌بیت‌(ع)  را یاری کنیم؟ ادامه داد: طبق حدیثی از امام صادق‌(ع)، یاری اهل‌بیت‌(ع) باید با قلب زبان و عمل باشد؛ یعنی قلبا ائمه(ع) را دوست داشته باشیم، با زبان‌هایمان از آنها دفاع کنیم و با عمل خود در راستای اعتلای مکتب اهل‌بیت‌(ع) تلاش کنیم، مثلا انفاق کنیم یا کتب سودمند بنویسیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه به تفسیر آیه شریفه «اهدنا الصراط‌ المستقیم، صراط الذین انعمت علهیم» پرداخت و گفت: خداوند در آیه 69 سوره نسا می‌فرماید: «ما به انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین نعمت داده‌ایم».

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید مسایل دینی را فدای یکدیگر کنیم، اظهار داشت: اگر کسی هر سال به مکه یا کربلا می‌رود، ولی به فقرا کمک نمی‌کند، نباید او را از سفر زیارتی منع کنیم ، بلکه به اتفاق تشویق کنیم.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha