چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه پیشنهاد داد: ‌یک روز از هفته وقف به نام "حوزه و موقوفات حوزوی" نامگذاری و در سازمان اوقاف نیز معاونتی با نام "وقف حوزوی" ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نواب، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه استان ها با مدیریت و معاونان حوزه که در مرکز خدمات حوزه در قم برگزار شد، با عنوان رییس کمیسیون راهکارهای خود اتکایی مالی حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف از راهکارهای خود اتکایی مالی آن است که حوزه روی پای خود بایستد و متکی به کمک‌های دولتی نباشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه همچنین با تاکید بر حفظ استقلال مالی حوزه بیان داشت:‌ یکی از راهکارها آن است که نمونه های موفق خود اتکایی و احیای موقوفات در استان‌ها به‌عنوان الگو مطرح شود تا مدیریت‌های دیگر استان‌ها نیز از این تجربیات استفاده کنند.

رییس کمیسیون راهکارهای خود اتکایی مالی حوزه همچنین تصریح کرد:‌لزوم تبلیغ و فرهنگ سازی درباره ایجاد موقوفات حوزوی یکی دیگر از راهکارهاست که در این باره طلاب طرح هجرت بسیار می توانند موثر باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد:‌ یک روز از هفته وقف بنام حوزه و موقوفات حوزوی نامیده شود و در سازمان اوقاف نیز مدیریتی با نام معاونت وقف حوزوی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در خاتمه با تاکید بر لزوم تقویت و توسعه فعالیت‌هایی چون مجمع خیرین حوزه ساز، گفت: ما همچنین باید در ابتدای تاسیس مدارس جدید به فکر تامین منابع مالی پایدار آن‌ها باشیم که یکی از این راه‌ها احیای موقوفات حوزوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha