یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024

مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در دیدارهای شهید رجایی با ایشان، توصیه هایی را به این شهید والامقام داشتند که در مقطع کنونی درسی آموزنده و کاربردی برای همه مسئولین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحوم شهید رجائی راجع به دیدارهای خویش با آیت الله العظمی گلپایگانی مطالبی بیان داشته اند که نشان دهنده روح بلند این مرجع فقید و در مقطع کنونی درسی بسیار آموزنده برای مسؤلین کشور به ویژه سران قواست.

 شهید رجائی در رابطه با این دیدارها نقل می کند: من دوبار در نخست وزیری و یک بار هم در وزارت آموزش و پرورش خدمت آیه الله گلپایگانی رسیدم. در آموزش و پرورش که بودم به علت شیوه ای که در برخورد با مسائل داشتم؛ در نخست وزیری هم به علت آن اعتقادی به که کار در سیستم جامعه شیعه دارم، خدمت ایشان رسیدم و هر دو دفعه برایم بسیار جالب بود.

دفعه اول: برادرانی که مسائل مرجعیت و این چیزها را وارد هستند بیشتر به اهمیت این مطلب که می گویم متوجه می شدند. من از ایشان سوال کردم که چه فرمایشی، چه امری چه راهنمائی دارید؟

ایشان مجموعه مطالبشان این بود که "امام را هر چه توان دارید تقویت کنید"؛ کسانی که در مساله مرجعیت آشنائی دارند، عظمت این جمله را از یک مرجع تقلیدی که تا این حد مورد توجه هستند، می فهمند، باز برای دومین بار که می خواستم جدا شوم، ایشان تکرار کردند که "توصیه می کنم امام را، عظمتشان را که در جامعه امروز دارند، نه تنها حفظ کنید،  بلکه تقویت کنید".

در دفعه دوم من در زمینه یک اشتباه لفظی که در مصاحبه ای کرده بودم، رفته بودم که از این اشتباه لفظی عذرخواهی و تصحیح کنم. برادران دیگر هم از کابینه بودند، پرسیدم "اگر اشکالی، چیزی هست، من عذر می خواهم. آمده ام اگر تذکری هست، بفرمائید؟"، فرمودند"الان هیچ حرفی ندارم جز این که اتحادتان را حفظ کنید. در این موقعیت مبادا کوچکترین حرفی بزنید که دشمن ببیند بین شماها اتفاق و اتحاد نیست. ما بیش از این که مسائل داخلی داشته باشیم، هنوز مسائل بسیار دیگری داریم. زیاد جالب نیست اگر ببینید ما در جلسه خصوصی این وضع را داریم، برای این که او (دشمن) قائدتاً تحلیلش این است که ما یک عده مسلمان هستیم و می خواهیم او را از میدان و صحنه بیرون کنیم".

بر اساس اعلام ستاد کنگره "فقیه آگاه"، شهید رجایی بعد از تحلیل فرمایش ایشان، می گوید: "من اعلان می کنم که بین ائمه حاضر ما، یعنی حضرت آیت الله امام خمینی و آیت الله گلپایگانی این اختلافاتی که بین ما و شما هست، نیست"؛ زیرا آن ها مساله را خیلی از بالاتر می بینند. من به شما عرض کردم که صحبت حضرت آیت الله گلپایگانی به من "تعظیم و تکریم امام" بود. یک چنین موقعیتی واقعاً مجموعه اش نعمت است".

    انتهای پیام 313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha