دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 299997
۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲

خبرگزاری حوزه/ کتاب ارزشها و ضد ارزشها از دیدگاه قرآن کریم با عنوان فرعی معروفات و منکرات به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود شفیعی است که در آن موارد و عناوین معروف ها و منکرها بنا بر آیات قرآن کریم فهرست بندی شده و به همراه نشانی آیات مرتب گردیده است.

در این کتاب امور معروف و نیک به ترتیب حروف الفبا و امور بد و شر هم به همین ترتیب از دل آیات قرآن استخراج شده و در ذیل عناوین نیک و بد، نشانی آیات مربوطه هم آورده شده است.

و در این میان بعضی آیات که دارای عناوین متعددی هستند هر کدام ذیل موضوع خاص خود نگارش یافته است. مثلا در آیه 54 سوره مبارکه یونس که با عناوینی همچون ظلم، ندامت، جهنمف قضاوت، عدالت و عدم ظلم همراه است این اتفاق افتاده است که  هر کدام از این عناوین جداگانه آورده شده و نشانی آیه در ذیل هر عنوان به صورت جدا آورده شده است.

نکته دیگر اینکه از بعضی آیات هم عناوینی مستفاد است که در آیه مطرح نشده است که آن عنوان در ذیل موضوعی نوشته شده که از آن آیه مبارکه استفاده می شود ولی در خود آیه بدان اشاره نشده است مثل آیه 9 سوره مبارکه انسان که موضوع ایثار در آن، چنین است و معنای استحیاء و احتکار از آیات وارده مستفاد می شود.

این کتاب ویژگی های یک دایرةالمعارف فشرده و موضوعی کوچک را دارد که می تواند مورد استفاده عموم وعاظ و اهل خطابه و نیز عموم مردم قرار بگیرد و تلاش کرده است تا در یک مجموعه، به نیازهای عمومی مخاطبان مختلف پاسخ دهد.

کتاب در فهرست بندی و موضوع شناسی و دسته بندی آیات و تنظیم موضوعات، شیوه خوبی را انتخاب کرده تا مخاطب بتواند با ترتیب حروف الفبا و در دو حوزه معروف و منکر به شاخه های مختلف و انواع و اقسام رفتارهای نیک و بد بر مبنای آیات قرآن دست یابد.

عناوین که در این کتاب مورد لحاظ قرار گرفته اند فراتر از احکام تکلیفیه هستند و شامل موارد اخلاقی و ارشادی نیز هستند و با توجه به معنای معروف و منکر احصاء شده اند.

چنانچه شخصی خواسته باشد در راستای موضوع خاص اعم از ارزشها یا ضدد ارزش ها سخنرانی نموده یا نوشته و تحقیقی داشته باشد می تواند آیات مربوط به هر کدام را یکجا از این کتاب به دست آورد.

 کتاب ارزش ها و ضد ارزشها از دیدگاه قرآن کریم را نشر ناجی جزایری  در 2000نسخه و به قیمت 8000تومان منتشر کرده که علاقمندان می توانند با شماره تلفن 06113912006 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha