دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024

خبرگزاری حوزه/ سیصدو پنجاه و چهارمین شماره از هفته نامه افق حوزه، با مطالب متنوعی در قالبهای مختلف و با رویکردهای خبری و تحلیلی در حیطه اخبار و برنامه های حوزوی منتشر شد.

در این شماره از نشریه افق حوزه، عنوان اصلی به تأکیدات مدیر حوزه های علمیه در سالروز حماسه 9دی اختصاص دارد با تیتر «هیچ کس جرأت تعرض به نظام اسلامی را ندارد» و در ادامه مجموعه مطالبی درباره نشست بررسی مسایل مسلمانان در کشورهای اروپایی، همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم، واکاوی اربعین در کتب تاریخی، بزرگداشت آیت الله العظمی مرعشی نجفی، نشست علمی کارآمدی در استنباط احکام شرعی، صدور کارت شناسایی هوشمند طلاب، مروری بر زندگانی و شخصیت والای علمی آیت الله العظمی شفتی و  بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره فراجناحی و جامع الاطراف بودن جامعه مدرسین و نیز اخبار و تحلیلهای مختلفی در باب مسائل روز حوزه علمیه و اطلاع رسانی از برنامه ها و نشست‌های علمی این مجموعه عظیم و عزیز منتشر شده است.

*یادی از آیت‌الله شفتی

يکي از ستارگان درخشان آسمان علم و فضيلت و زهد و تقوا در قرن 13هجري که نسب شريفش با 21 واسطه به حضرت امام موسي کاظم عليه‌السلام مي‌رسد و نخستين کسي‌که در بين علماي شيعه ملقب به حجةالاسلام شد، آيةالله‌العظمي سيدمحمدباقر شفتي قدس‌سره معروف به حجةالاسلام شفتي است. به مناسبت دوم ربيع، سال‌روز ارتحال ملکوتي آن فقيه مجاهد، سرويس علمي فرهنگي افق‌حوزه، شمه‌اي از حيات پربرکت و ويژگي‌هاي والاي اخلاقي ايشان را تقديم خوانندگان ارجمند کرده است.

علاوه بر مطالب فوق، مجموعه نوشتارهای دیگری در معرفی آثار ماندگار حوزوی در حوزه تألیفات غنی و کهن و نیز بحث اخلاق در حوزه به بیان شهید آیت الله دستغیب در این شماره از نشریه افق حوزه منتشر شده است.

معرفی رییس جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی، همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم و پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به اولین همایش طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان تهران، گزارش تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی، نوشتاری با عنوان «حمایت از تولید ملی در سیره علما»، هم اندیشی روسای دانشگاههای قم با حضور مدیر حوزه های علمیه و استاندار قم، کارکردهای دعا در پیشگیری و درمان بیماری های روانی، آشنایی با آیت الله حاج شیخ حسن آقا تهرانی در بخش بافرزانگان، گپ و گفتی با فرزند شهید آیت الله مفتح و شناختنامه ای از طلبه شهید محمد جدیدی در کنار مطالب متنوع دیگر، مجموعه نوشتارهای این شماره از هفته نامه افق حوزه را تشکیل می دهد.

در این شماره از افق حوزه گزارشی از بیانات حجة‌الاسلام والمسلمين احمد فرخ‌فال در نشستی با اصحاب رسانه منتشر شده است که وی با اشاره به اين‌که حوزه علميه عهده‌دار تداوم رسالت پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم و ائمه معصومين عليهم‌السلام است، تأکيد کرد: پژوهش با حوزه عجين شده است.

حوزه علميه در همه اعصار نسبت به آشنايي جوامع بشري به معارف حقه اسلام ناب و تشيع احساس مسئوليت داشته است و علماي رباني دين هرگز نسبت به آنچه که پيرامون دين اتفاق ميافتد، بيتفاوت نبودهاند.

*یادنامه آیت‌الله تهرانی

در بخش فرزانگان نیز نوشتاری درباره آیت الله حاج شیخ حسن آقا تهرانی و بیان مراتب فضل و کمال علمی و عملی ایشان و نیز ره‌آوردها و رویکردهای علمی و اندیشگی این عالم ربانی و مرد روحانی و فعالیتهای مختلف دینی و اجتماعی و فرهنگی ایشان در حوزه های مختلف از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل گرفته تا ممتحنی آزمونهای شفاهی حوزه به رشته تحریر درآمده است.

*افق خانواده

علاوه بر این، ضمیمه افق خانواده نیز به همراه نشریه افق حوزه منتشر می‌شود که مخاطب اصلی آنان کودکان و خانواده طلاب و روحانیون محترم می‌باشند.

ذائقه فرزندانمان را چگونه شکل بدهیم، چرا نوجوانان پرخاشگر می شوند، نقش مشاوره پیش از ازدواج در موفقیت زندگی و چگونه مشکلات را حل کنیم از جمله مطالب مفید و ارزنده ای است که در کنار سایر مطالب آموزشی و خانوادگی این شماره از ضمیمه افق خانواده با رویکرد مسایل تربیتی و خانوادگی منتشر شده است.

در این شماره از ضمیمه افق خانواده مجموعه مطالبی در حوزه مباحث سلامت و بهداشت جسم و روان و نیز مطالبی کوتاه درباره طب سنتی و آشپزی و شناخت مواد خوراکی و تازه های علمی و حکایت های خواندنی و مطالبی سرگرم کننده برای کودکان به چاپ رسیده است.

هفته نامه حوزه که به عنوان رسانه مکتوب رسمی حوزه‌‌های علمیه و مورد توجه و عنایت و مطالعه مستمر طلاب و روحانیون و فضلای حوزه علمیه و علی الخصوص مراجع معظم تقلید و بزرگان دینی در اقصی نقاط کشور است تلاش خود را تماما معطوف به بازتاب و انعکاس اخبار حوزوی و پوشش برنامه های متنوع و گسترده این نهاد مقدس دینی کرده است.

افق حوزه به صاحب امتیازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی منتشر می شود.

علاقمندان می توانند ضمن مراجعه به پایگاه اینترنتی www.ofoghhawzah.ir  با صندوق پستی 4381/37185 مکاتبه نموده یا با شماره تلفن 02512900538 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha