چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای كشتار مسلمانان پاكستان را تسلیت گفت و تصریح کرد: هدف ایجاد تفرقه در میان مسلمانان،تبدیل روح برادر دوستی، به برادر‌کشی است و از این اختلاف مسلمانان، تنها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ایادی آنان سود می‌برند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن اطلاعیه جامعه مدرسین بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر حادثه های خونبار پاکستان دل هر انسانی را به درد می‌آورد. کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم شهر کویته پاکستان توسط گروه های تروریست وهابی، چیزی نیست که به آسانی بتوان از کنار آن گذشت. مدتی است که مردم مظلوم این شهر آماج حملات تروریست ها قرار می گیرند و به صورت انفرادی یا جمعی به شهادت می‌رسند، زائران سید الشهدا (علیه السلام) تنها و تنها به جرم زیارت مزار امام خود در میانه راه مورد حمله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند و این همه در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر و آزادی قرار می‌گیرد و مجامع بین‌المللی راه سکوت را پیش می‌گیرند.

تردیدی نیست که هدف از این فتنه سازمان یافته، ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و تبدیل روح برادر دوستی، به برادر‌کشی است. و پر واضح است که از اختلاف مسلمانان تنها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ایادی آنان سود می‌برند.

جای آن دارد که دولت پاکستان ضمن تفقد و دلجویی از بازماندگان حادثه های خونبار اخیر، و جامه عمل پوشاندن به خواسته های به حق شیعیان پاکستان، با تدبیر لازم زمینه استقرار امنیت را فراهم آورده و نقشه دشمنان اسلام را ناکام گذارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن حوادث خونبار اخیر در کشور برادر پاکستان‌، و تسلیت آن به بازماندگان و خانواده محترم جان باختگان، دستگیری و به مجازات رساندن عوامل این حادثه و برقراری امنیت کامل جانی و مالی برای شیعیان این کشور را از دولت پاکستان خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha