سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مراسم جشن نهم ربیع­الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج، در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از فضلای حوزه، شب گذشته در این مراسم، با اشاره به ولایت حضرت بقیه­الله(عج، اظهار داشت: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را قبل از این که دوست خود قرار دهد، به عنوان رسول معرفی کرد، پس می توان نتیجه گرفت که نعمت دوست بودن، نعمتی ویژه است که خداوند به بنده خود عنایت می­کند.

وی افزود: اگر ما برای آغاز امامت حضرت مهدی(عج) جشن می­گیریم، خود باید به امامت آن حضرت اعتقاد پیدا کنیم، نه این که تنها امامت این بزرگوار را به گوش شنیده باشیم.

سخنران این مراسم با بیان این که قرآن، اکثر مردم را ناشکر می­داند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام، در 271 روایت که به دست ما رسیده است، جانشینان خود را معرفی می­کنند و از آنها نام می­برند؛ نکته جالب این جا است که این روایات از مورخین بنام اهل­سنت و نیز مانند صحیح مسلم، مسند احمد بن حنبل، سنن ترمذی و صحیح بخاری نقل شده است.

این کارشناس حوزوی با بیان این که حضرت مهدی(عج) در سن پنج سالگی به امامت رسیدند، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم، به حضرت عیسی(ع) اشاره می­کند که در طفولیت لب به سخن گشود و از نبوت خود خبر داد، پس امامت حضرت در سن پنج سالگی امری عادی برای خداوند متعال است. 

حجت الاسلام اویسی در پایان تأکید کرد: خداوند قادر با قدرت الهی خویش می­تواند نور امامت را در دل کودکی قرار دهد، تا جهان را به نور خویش منور نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha