چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024

بزرگترین حرکت تاریخی در دوره معاصر‌ شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط شاگرد حوزه علمیه قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) بود و امروز با گذشت 34 سال از آن، هنوز هم با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی،‌ نماینده ولی ققیه در زنجان در نشستی با تولیت و مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در  سخنانی فعالیت‌های آستان مقدس را در راستای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ارزشمند عنوان کرد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که امام‌زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار داشت:‌ فعالیت‌های انجام شده در آستان حضرت معصومه(س)، نشان دهنده این است که آستان مقدس این توانایی را داشته و آن را به فعلیت رسانده است.

امام جمعه زنجان با بیان این که افراد تأثیرگذار در ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع)، افزود: بزرگترین حرکت تاریخی در دوره معاصر‌ توسط ایران در جهان رقم خود و آن شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط شاگرد حوزه علمیه قم در جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) بود و امروز با گذشت 34 سال از این  حرکت، هنوز هم با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به سکان‌داری انقلاب توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت:‌ امروز سکان این نظام به دستان مقام معظم رهبری که فرزند خلف حوزه و حضرت امام(ره) است، می‌باشد؛ کسی که در این مدت تجربیات انقلابی امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که عامه مردم بیش از هر مکانی، نسبت به بقاع متبرکه توجه دارند،‌ ابراز داشت: سایر نهادها، مخاطبان خود را دارد، ولی مخاطبان امام زادگان، از جمله آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) عامه مردم هستند؛ از این رو برنامه‌هایی که دراین اماکن اجرا می‌شود؛ باید برای اقشار مختلف مردم باشد.

وی در ادامه درباره ظرفیت‌های فرهنگی استان زنجان گفت: این استان دارای مردمی با ریشه اعتقادی و ایمانی است که حوزه‌های علمیه استان در گذشته بزرگان زیادی را تربیت نموده است.

 وی در پایان برنامه‌های گسترده فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس قم را الگویی برای کشور معرفی کرد و و اجرا شدن آن در مناطق مختلف از جمله زنجان را ضروری برشمرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha