دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:نماز یکی از ارکان دین می باشد که سعی و کوشش در این جشنواره براین بوده که بتوانیم جلوه های از آن را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید مرتضی اسماعیلی طبا در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم برگزار شداظهارداشت: برگزاری این جشنواره نشان دهنده مصداق بارز تببین ارزش های اسلامی و عملی دین و هنر است.

وی افزود: نماز یکی از ارکان دین می باشد که سعی و کوشش در این جشنواره براین بوده که بتوانیم جلوه های از آن را به تصویر بکشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهداف جشنواره تصریح کرد: اشاعه امر به معروف نخستین هدف این جشنواره بوده که این اشاعه از طریق هنر در زمینه های فیلمنامه، عکس و هنر است.

طبا قم را بهترین محل ترویج هنر دین دانست و ادامه داد: به لحاظ وجود بزرگان دین در شهر مقدس قم محل مناسبی برای تبدیل این معارف باید از سوی هنرمندان به شهدشیرین ناب تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد در حوزه نماز و نیایش کار کند باید خود در این دو حوزه ورود پیدا کرده باشد و معارف دینی و هنر را با هم تلفیق نماید.

اسماعیلی طبا در ادامه با اشاره به پیشنیه برگزاری این جشنواره در استان مرکزی گفت: امسال با رسیدن هزار و 541 اثر رشد 75 درصدی در آثار رسیده به این جشنواره شاهد بوده ایم .

وی با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با شبکه قرآن گفت: جشنواره سرودی بدون موسیقی با همکاری شبکه قرآن در آینده برگزار می شود.

اسماعیلی طبا افزود: ما نباید خود را در حوزه فیلم کوتاه محدود کنیم و امیدواریم در زمینه فیلم بلند نیز اقدامات در خور توجهی صورت گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha