سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 304947
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸

پدر یازجی، یوحنای دهم و اسقف ارتدوکس های انطاکیه و سایر مناطق شرق روم که اخیرا به این سمت رسیده است، دیروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این دیدار، بشار اسد به پدر یازجی به مناسبت انتصاب او به عنوان اسقف ارتدوکس های انطاکیه و سایر مناطق شرق روم تبریک گفت و برای او در این منصب جدید آرزوی موفقیت کرد و به نقش کلیسای تاریخی ارتدوکس در نشر پیام محبت و نیکی و گذشت در جهان و سوریه اشاره نمود.

بشار اسد از احساس ملی کلیسای ارتدوکس و نقش اساسی آن در تحکیم وحدت ملی در رویارویی با آشوب های سوریه که وحدت و همبستگی مردم سوریه را هدف قرار داده تجلیل کرد.

پدر یازجی نیز اظهار اطمینان کرد که سوریه در آینده نزدیک با پیروزی از این بحران خارج خواهد شد و بر اهمیت وحدت و همبستگی مردم سوریه برای رسیدن به این پیروزی تاکید کرد.

پدر یازجی اظهار امیدواری کرد که امنیت و صلح در سوریه برقرار شود تا این کشور همچون گذشته بار دیگر به کشور محبت و نیکی تبدیل شود. وی تاکید کرد که تمام مردم سوریه در هر شرایطی اعضای یک خانواده هستند.

یوحنای دهم در نخستین اظهار نظر سیاسی خود درباره اوضاع سوریه تاکید کرده بود که مسائل سوریه باید از طریق گفتگو و گزینه های سیاسی دنبال شود نه نظامی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha