سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

رییس قوه قضائیه گفت: امروز اهمیت بصیرت در امور سیاسی کمتر از دیگر امور نیست و طلاب نیز باید در عرصه مسایل روز بصیرت خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله آملی لاریجانی، پیش از ظهر امروز در نشستی با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان گلستان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان  برگزار شد، با اشاره به این‌که روحانیت در جامعه امروز مسئولیت های سنگین و مهمی را عهده دار است، اظهار داشت: رساندن پیام دین به جامعه یکی از مهم ترین رسالت های حوزویان است و طلاب باید به این امر اهتمام ویژه داشته و از تمام فرصت ها برای انجام این کار بهره ببرند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار خاصی است که بنیان آن برپایه  ولایت فقیه است و روحانیت ضمن ایفای  نقش تاثیر گذار خود، همواره پیرو رهبری و ولایت فقیه بوده است  .

*روحانیت به شبهات جدید پاسخ دهد

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دنیای امروز شبهات بسیاری وجود دارد که پاسخ آن‌ها باید توسط روحانیت داده شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروزه شبهات بسیاری نسبت به اصل دین، اجزای تدین و ...... وجود دارد که با فضای 50 سال پیش حوزه های علمیه نمی توان به این شبهات جواب داد، بلکه باید بر حسب اقتضای زمان، علوم را گسترش داده و با زبان روز به شبهات پاسخ داد.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر این‌که روحانیون باید خود را مسلح به سلاح معارف دینی کنند، تصریح  کرد:  روحانیت علاوه بر تجهیز خود به علوم روز باید به  اخلاق حسنه که از مباحث بسیار ضروری است آراسته باشند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که امروزه با کمبود قاضی مواجه هستیم، بیان داشت: متأسفانه امروز هجمه های بسیاری به قوه قضاییه وارد می شود؛ اما سوال ما از این  افراد این است که برای تربیت قاضی و کمک به قوه قضاییه چه کارهایی را انجام داده اند؟.

وی با این‌که در نظامی زندگی می کنیم که فقیهی عالم، عادل، متقی و جامع الشرائط در راس آن قرار دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فتنه 88 به میدان آمده و کارهای بزرگی انجام دادند؛ اما سوال اینجاست که ما از خود به چه مقدار برای ایشان مایه گذاشته و کار کردیم؟

رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در دنیای امروز، خاطرنشان ساخت:  امروز اهمیت بصیرت در امور سیاسی کمتر از دیگر امور نیست، طلاب نیز در این عرصه مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند بنابراین باید در عرصه مسایل روز بصیرت خود را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha