چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 307287
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵

نماینده مردم اصفهان گفت: رشد و گسترش شیعه در جهان، استکبارجهانی را به وحشت انداخته است.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد سالک امروز در تجمع طلاب اصفهان در مدرسه صدر با محکوم نمودن جنایات تندرو‌های وهابی پاکستان در کشتار و قتل عام شیعیان این کشور گفت: استکبار به منظور مقابله با اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، گروه‌هایی دست نشانده و افراطی را با پوشش اسلامی تحریک نموده تا اختلافات قومی و مذهبی به وجود آورند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 گفت: با این پیروزی بستری فراهم شد تا فرهنگ غنی اسلام در منطقه گسترش پیدا کند و از همین رو آزادی‌خواهان جهان از گوشه و کنار به این حرکت پیوستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالک ادامه داد: حزب‌الله لبنان مردم فلسطین تجمع علمای پاکستان در غالب حرکت حزب فقه جعفری از جمله نهضت‌هایی بودند که با پیدایش انقلاب اسلامی رشد پیدا کردند و در راستای آزادی‌خواهی شهدایی چون سید عباس موسوی و عارف حسینی را در راه اسلام تقدیم کردند.

وی افزود: شیعیان پاکستان در مقابل این تحرکات ساکت ننشستند و حرکت فقه جعفری سپاه محمد‌(ص) را در مقابل سپاه صحابه تشکیل داد تا از شیعیان صیانت و حفاظت کند.

وی ادامه داد: شیعیان پاکستان با تلاش‌های بسیار توانستند در حدود ده سال ملک اسحاق رییس تندروی سپاه صحابه را راهی زندان کنند ولی پس از ده سال ملک اسحاق آزاد شد و اقدامات خود علیه شیعیان را از سر گرفت.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالک گفت: متوقف کردن اتوبوس شیعیان و سربریدن شیعیان از بزرگ و کوچک، بمب‌گذاری در مراسم عزاداری شیعیان، ربودن و به شهادت رساندن علمای شیعه از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه تندرو برای مقابله با اسلام ناب محمدی بود.

وی با بیان این‌که بیش از 20درصد جمیعت پاکستان شیعه هستند در حال حاضر 35 میلیون شیعه در پاکستان زندگی کرده و در شهرهای مختلف آن از جمله کراچی، کویته، پاچنار و هزارجات و دیگر شهرهای این کشور پراکنده هستند و ارتباطات تجاری و اقتصادی آنها با ایران قوی است و برای زیارت به شهرهای مشهد و قم سفر می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشد اختلافات قومی با قرار دادن شیعیان در مقابل هم، و رشد اختلاف در میان اهل سنت و همچنین ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از جمله کارهایی است که آمریکا و استکبار جهانی به منظور بی‌ثبات کردن پاکستان در دستور کار قرار داده‌اند.

وی گفت: آمریکا با ایجاد جنگ روانی فریب، دروغ، در قالب پوششی از اسلام توسط گروه‌های تندروی وهابی در صدد است در کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کند و حتی در صددند در صورت امکان به داخل ایران نیز نفوذ کنند و نابسامانی بوجود آورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تلاش‌ گروه‌های تندروی وهابی در سوریه افزود: متاسفانه سازمان ملل به جای این‌که این گروه‌های تندرو را محکوم کند بشار اسد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالک اظهار داشت: کشتار شیعیان بی‌گناه پاکستان در مقابل چشمان باز سازمان ملل انجام می‌شود در حالی که بندهای مختلف حقوق بشر بر آزادی، عدالت و ایجاد امنیت برای همه مردم کشورها تاکید دارد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رییس جمهور پاکستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مشکلات امت اسلامی را مصنوعی و از جانب دشمنان اسلام دانستند و در همین راستا تاکید نمودند، باید به منظور احیای توانایی‌های مسلمین تلاش شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالک ادامه داد: دشمن از رشد و گسترش شیعه و صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی به هراس افتاده است زیرا در 34 سال گذشته بسیاری از آزادی‌خواهان به ایران سفر کرده و امروز در جامعةالمصطفی‌ حوزه علمیه قم طلابی از 190 کشور وجود دارند.

وی گفت: این طلاب پس از فارغ‌التحصیل به کشورهای خود باز می‌گردند برای اسلام تبلیغ می‌کنند که از جمله آنها رییس جمهور کومور بود که به مدت هشت سال در ایران تحصیل حوزوی کرده بود.

این نماینده مجلس سید حسن نصر‌الله را از دیگر شخصیت‌های موثر عنوان کرد و گفت: امروز با قدرت حزب‌الله به عنوان لشکر اسلام رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

وی اسلام، منابع غنی اقتصادی، رشد و گسترش بیداری اسلامی در بین امت‌ها را از مهمترین امتیازهای جمهوری اسلامی برای گسترش فرهنگ اسلامی در سراسر جهان دانست و تصریح کرد: استکبار به منظور مقابله با ایران فشارهای فرهنگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در قالب جنگ، تحریم، تهدید و توهین به مقدسات ایجاد فتنه و رواج عرفان‌های نوظهور و شیطان‌پرستی در دستور کار قرار داده است که مهم‌ترین هدف همه این توسعه‌ها هجمه به ولایت فقیه است.

وی گفت: ‌فتنه 88 برای مقابله با ولایت‌فقیه بود و فتنه آینده نیز در همین راستا کلید خواهد خورد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالک ادامه داد: دشمن در صدد است با بی‌ثباتی امنیتی و اقتصادی قبل از انتخابات تلاش کند مردم را از نظام جدا سازد و چنین القا می‌کند که تنها راه حل این معضلات تسلیم و مذاکره با آمریکا است .

نماینده مردم اصفهان گفت: نشستن پای میز مذاکره یعنی تسلیم در مقابل آمریکا و ملتی که بیش از 200هزار شهید داده است هرگز تن به چنین ذلتی نمی‌دهد.

وی با اشاره به راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن و 9دی امسال گفت: امروز دشمن در مذاکرات 5+1 اعلام کرده است با تحریم و تهدید نمی‌توان ادامه داد و بسیاری از شرکت‌های نفتی آمریکا و اروپا اعلام کرده‌اند ارتباطات خود را باید با جمهوری اسلامی ایران از سرگیرند.

وی با اشاره به اعلام عزای عمومی برای هوگو چاوز از سوی دولت تصریح کرد: ای کاش احمدی‌نژاد یک روز را هم برای کشتار شیعیان پاکستان عزای عمومی اعلام می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha