چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر اداره محصولات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، بر لزوم تولید آثار علمی فرامرزی در نشریات حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام مهدی حقی، شب گذشته در گردهمایی مدیران مسوول و سردبیران نشریات علمی حوزه، گفت: معاونت پژوهش حوزه، تمهیداتی برای استانداردسازی نشریات حوزه از حیث شکلی و محتوایی به کار گرفته است.

وی افزود: مجموعه نشریات حوزوی در سالهای اخیر پیشرفت قابل ملاحظهای داشتهاند و در چهارسال اخیر نیز چهار دوره گردهمایی مدیران مسوول و سردبیران حوزوی برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه یادآورشد: خوشبختانه پروسه استانداردسازی شکلی نشریات حوزوی به خوبی پیش رفته و این دوره را پشت سرگذاشتهاند.

وی افزود: بیش از 60 درصد نشریات حوزوی نیز دارای رتبه علمی ترویجی و علمی، پژوهشی هستند؛ عضویت در پایگاه استنادی isc  نیز با حضور 50درصد این نشریات گامی بلند برای حضور این پژوهشها در سبد علمی کشور است.

حجت الاسلام حقی، یکی از مشکلات نشریات حوزوی را عدم حضور آنان در جمع نشریات پایگاه استنادی علوم خواند و گفت: با این که 16هزار نشریه و مقاله خود را در این پایگاه به ثبت میرسانند و به همین جهت در روند علمی جهان به حساب میآیند، نشریات حوزوی از این فرصت بیبهرهاند.

مدیر اداره محصولات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: عدم تعامل با فرهنگهای مختلف و عدم وجود نویسندگان فرامرزی، یکی دیگر از مشکلات و محدودیتهای نشریات حوزوی است که باید برطرف شود.

حجت الاسلام حقی یادآور شد: یکی از مشکلات دیگری که در حوزه نشر محصولات علمی حوزه وجود دارد، توزیع بسیار ضعیف فرامرزی است و همچنین ترجمه این آثار است؛ البته ترجمه، یکی از ضعفهای جدی کشور در بخش علمی است که باید در همه بخشها مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha