چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

بهار، انسان را به ياد قيامت مي‌اندازد. بر اساس تناسبي كه بين بهار با معاد و حوادث آن است كاملاً يادآور جريان معاد است.

به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبر گزاری حوزه حضرت آیت الله جوادی آملی در گفتاری با اشاره به جایگاه بهار در سیر معرفتی و شناخت انسان از رموز آفرینش، آورده اند:بهار، انسان را به ياد قيامت مي‌اندازد. در قيامت تَقليب قلوب و تقليب ابصار ،جزء خطرناك‌ترين اموري است كه دامنگير تبهكاران مي‌شود.لذا در تحويل سال كه بهار است به خدا عرض مي‌كنيم :

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ.

اي خدايي كه دل‌ها را زير و رو مي‌كني اي خدايي كه چشم‌ها را زير و رو مي‌كني اي خدايي كه شب و روز را مديريت مي‌كني اي خدايي كه سال را به سال ديگروحال را به حال ديگر تبديل مي‌كني حال ما را به بهترين وجه تبديل كن تا ما گرفتار تقليب قلوب و تقليب ابصار نشويم بلكه از احسن الأحوال بهره بگيريم اين عصاره دعاست.

بر اساس تناسبي كه بين بهار با معاد و حوادث تلخ معاد است اينها كاملاً يادآور جريان معاد است پس اگر در روايات دارد وقتي بهار آمد به ياد معاد باشيد يكي از راه‌هاي تذكره معاد همين است كه ما از تقليب قلوب و تقليب ابصار نجات پيدا كنيم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha