چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 310704
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

امام جمعه قم با اشاره به آیات سوره مبارکه کوثر، گفت:‌ حضرت زهرا(س) خیر کثیر است؛ از این رو این بانوی بزرگ اسلام، بهترین الگو برای زنان و مادران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در گردهمایی سادات فاطمی که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت مقام زن، اظهار داشت: گرامیداشت این ایام، با توجه به اهمیتی که دارد، باید در تمامی شهرها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به آیات سوره مبارکه کوثر، گفت:‌ حضرت زهرا(س) خیر کثیر است؛ از این رو این بانوی بزرگ اسلام، بهترین الگو برای زنان و مادران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش سادات و وظیفه‌ای که آنها در جامعه بر عهده دارند، افزود: هرکسی که از نظر نسبی به حضرت فاطمه(س) متصل باشد، باید شاکر خداوند باشد و شکر این نعمت این است که در راستای تحقق اهداف حضرت زهرا(س) اجتماع داشته باشند،

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: سادات باید وظیفه خود را به خوبی بشناسند و بدانند که فرزندی حضرت زهرا(س) محبوبیت و مسئولیت دارد و باید مروج فرهنگ فاطمی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که سادات باید مراقب باشند در هیچ برهه‌ای از زمان گرفتار آفت و آسیب نشوند، یادآور شد: سید بودن از عنایات خداوند بزرگ است که هیچ کسی در آن نقش نداشته است و بر اساس آن،‌ اگر سادات کار خیری انجام دهند،‌ دو برابر اجر دارند و به همان اندازه اگر دچار معصیتی شوند، دو برابر گناه کرده‌اند.

وی، شناخت این نعمت بزرگ و توجه به مسئولیت پیش رو را لازم دانسته و ابراز داشت: سادات در زندگی اجتماعی خود وظایف سنگینی دارند؛ چرا که اگر خطایی از آنها سر بزند، موجب بی‌اعتمادی اقشار مختلف جامعه نسبت به سادات می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha