پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 310757
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم برنامه ها وفعالیت های این اداره کل را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ،حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری  امروز درنشست خبری با اصحاب  رسانه که در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف قم برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) اظهارداشت : نام گذاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س)به  روز زن ،  بسیار شایسته بود که باید از همه کسانی که جان خود را وقف تربیت فرزندان ، شوهر داری و خانه داری و آیین زندگی می کنند تجلیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های و برنامه های اداره کل اوقاف استان قم، با بیان اینکه گرو های قرآنی استان قم در کل کشور حائز رتبه های برتر مسابقات اذان و ابتهال و همخوانی شدند افزود: گروه میعاد، ویژه برادران ، و گروه تسنیم حائز رتبه سوم و گروه ریحانه النبی ویژه خواهران رتبه دوم کشور را کسب کردند که این بلد طیب مهد تربیت حافظان و قاریان قرآن شده است .

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به بیاینات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: اداره اوقاف و امور خیریه بعد از فرامین رهبری و اجرای منویات معظم له ، در رده های سنی ، 12سال جزء سی قرآن ، گروه سنی 12 تا 18 جزء های 30 و یک قرآن کریم و از 18 به بالا به ترتیب جزء های 30 و 1 و 2 حفظ قرآن را آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیری با بیان اینکه سهم طرح تربیت حافظان قرآن کریم 4هزار نفر است اظهار داشت : برای اجرای طرح تربیت 4000 نفری حافظان قرآن کریم ، دفتر حفظ قرآن کریم در امامزاده علی بن جعفر تاسیس و تجهیز شد .

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده ای که توسط دفتر حافظان قرآن کریم صورت گرفت بیش ازشش هزارو ششصد نفر ثبت نام کردند که از میان 2 هزارو 96 نفر مرد و 4 هزار و 510 نفر زن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شیری اظهار داشت : برای اجرای دقیق برنامه های طرح تربیت حافظان قرآن تفاهم نامه هایی با نهادهای مختلف ازجمله آموزش و پرورش و معاونت تهذیب حوزه های علمیه  و بسیج صورت گرفت است.

مدیر کل اوقاف قم، خاطر نشان کرد : اداره اوقاف استان قم بعد از برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم رتبه اول طرح تربیت حفط در راست آزمایی را کسب کرده است .

وی با اشاره به امتیاز های دوره های اداره اوقاف گفت :برای تشکیل دوره ها هیچ گونه هزینه ای از متعلمان و حافظان قرآن کریم دریافت نمی شود و به صورت کاملا رایگان بوده و بعد از اتمام دوره ها گواهی نامه رسمی حفظ قرآن کریم به حافظان ارائه می گردد.

وی خاطر نشان کرد : امتحان نهایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم جمعه 13 اردیبهشت ماه با حضور سه هزارو پانصد نفر دراستان قم بخش های کهک ، خلجستان و در شهر قم ، مسجد خاتم الانبیا پریسان، شهرک مهدیه و امامزاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیری همچنین با اشاره به اولویت برنامه های سال  92اظهارداشت: توجه ویژه به قرآن ، موقوفات و امامزادگان از مهمترین برنامه های سال 92 اداره اوقاف استان قم است .

وی با بیان اینکه اداره اوقاف استان جامع ترین نرم افزار بانک اطلاعات موقوفات را دارد تصریح کرد : یکی از ویژگی های این اداره بروز بودن نرم افزار جامع اطلاعات موقوفات در کشور حتی درمیان کل کشور های مسلمان را دارد که در نوع خودش بی نظیر است .

وی افزود: اجرای صحیح نیت واقفین در دستور کار اداره است و یقین داریم با توجه به بروز بودن اطلاعات بتوانیم صدرصد به نیت واقفین عمل کنیم .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم همچنین کمک به ایتام و نیازمندان در بخش های داروی از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری ذکر کرد

حجت الاسلام والسلمین شیری ادامه داد: طرح نشاط معنوی در ایام تابستان در جوار امام زادگان با حضور مبلغین و روحانیون برگزار خواهد شد همچنین در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی  را اجرا خواهیم کرد.انتهای پیام / 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha