چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 310861
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱

رئيس دانشگاه الزهراء تهران گفت: زندگی حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت الگو است، در سیره رفتاری ایشان می توان به راحتی حماسه سیاسی و اقتصادی را مشاهده کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران دکتر انسيه خزعلي رئيس دانشگاه الزهراء تهران در مراسمی که امروز بمناسبت سالروز ميلاد بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علميه الغدير خواهران تهران برگزار گردید ابرازداشت: امروزه نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی بعنوان پرورش دهندگان كانون گرم خانواده و تربیت کننده نسل جدید از اهمیت وافری برخوردار است.

وي ايام فاطميه را فرصتي براي آشنايي بيشتر مردم و به خصوص زنان با گفتار و رفتار حضرت دانست و در این رابطه گفت: فاطميه يك زندگي سراپا حماسه را به ما آموزش مي دهد؛  فاطمه زهراء (س) هم حماسه سياسي داشتند و هم حماسه اقتصادي و قيام اصلي ايشان پس از رحلت رسول اكرم (ص) شكل گرفت كه همان دفاع از حريم ولايت بود اما حماسه اقتصادي كه در كنار اين ماجرا رخ داد همان مساله پس گرفتن باغ فدك است.

خزعلي گفت: حضرت زهراء (س) كسي است كه در سه سالگي در شعب ابيطالب عزيزترين كسانش را از دست مي دهد و خود در هجده سالگي حماسه مي آفريند. ايشان يك مجموعه كاملي براي ما است كه مي خواهيم در تمام زندگيمان يك الگوي نمونه داشته باشيم. اما فدك تنها يك نماد بود و تاثير چنداني در زندگي حضرت زهراء (س) با حضرت علي (ع) نداشت.

وي با اشاره به اينكه در آن زمان صبر و سكوت حضرت علي (ع) بنا به مصالح اسلام بود خاطر نشان کرد: ايشان همانطور كه در عبادت براي ما الگو هستند در آموزش و تعليم و تربيت هم نمونه والگو هستند.

این استاد دانشگاه با تاكيد بر نقش طلاب  در تعليم و تربيت نسل جوان افزود:  اگر امروز جواني در جامعه مشكلي داشته باشد يك طلبه به همان اندازه اي كه مسئوليت دارد بايد پاسخگو باشد و از  انجا که حضرت زهراء (س) در همه ابعاد الگوي كمال بخش زندگي ما هستند كه مي توان پاسخ بسياري از پرشس هايمان را از ايشان بيابيم.

دکتر خزعلي در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه آمريكا براي محو مسلمانان جهان ابراز داشت: الان سرخپوستهاي آمريكايي كجا هستند؟ و يا چه رفتاري با سياهپوستان مي شود؟ اينها همه سياستهاي دشمن براي نابودي است و اين سياست هاي زيركانه را با عنوان كنترل جمعيت براي مادر و كودك، جلوگيري از بارداري و سقط هاي پر خطر براي مادر و كودك و بهداشت مادران مطرح كردند و در اذهان جامعه اين گونه جا انداختند كه رشد بيشتر جمعيت بدبختي مي آورد.

 رئيس دانشگاه الزهراء تهران در خاتمه سخنان خود گفت: ما مخالف رشد و تحول نيستيم بلكه ما هم معتقديم زمينه رشد انسانها بايد فراهم شود. همان آزادي كه كشورهاي اروپايي و آمريكايي دارند ما هم در رشد و توسعه خود بايد داشته باشيم ما كه انسان هاي دست دوم نيستيم. در قرآن كريم هم به  مساله ذريه صالح و نسل طيب تاكيدات فراوان شده است.

گفتنی است: در پایان اين مراسم به برگزيدگان علمي - فرهنگي و برندگان مسابقات كتابخاني شهيد مطهري نيز جوايزي اهداء گرديد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha