چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 311142
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم تکریم اساتید، گفت: باید مقام استاد را گرامی داشت و آنان را تکریم کرد؛ البته نه در لفظ، بلکه حقیقتاً جایگاه واقعی آنها در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی پاس داشته شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، همزمان با هفته معلم در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه اساتید در اندیشه اسلامی، گفت: استاد از چنان جایگاهی در میان اهل بیت‌(ع) برخوردار است که امام علی(ع) در این راستا می‌فرمایند « من علمنی حرفاً فقد صیرنی عبداً»؛ این مطلب نشان دهنده شأن و جایگاه بسیار برجسته اساتید می باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش اساتید در ترویج آموزه های اهل بیت(ع)، افزود: امروز میراث گرانقدری که از سیره معصومین(ع) به ما رسیده است، توسط علما و اساتید تثبیت شده و به نسل جوان منتقل می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: انتقال آموزه‌های دینی سبب شده همواره از غنای فرهنگی برخوردار باشیم، لذا می‌توان غنای فرهنگی کشور را مرهون تلاش اساتید دانست.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه همچنین به جایگاه رفیع اساتید در حوزه های علمیه اشاره کرد و ابرازداشت: اساتید در حوزه‌های علمیه از جایگاه رفیعی برخوردارند و این مسئله برگرفته از آموزه‌هایی است که از پیامبر(ص) و ائمه (ع) به دست ما رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم اساتید، خاطرنشان کرد: باید مقام استاد را گرامی داشت و آنان را تکریم کرد؛ البته نه در لفظ، بلکه می‌بایست جایگاه واقعی آنها در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی حقیقتاً پاس داشته شود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان یادآور شد: آنچه امروز دانشجویان و طلاب کسب می‌کنند، به خاطر حضور اساتید توانمند است؛ اساتید دانش خود را به دیگران منتقل می‌کنند و شاگردان نیز در آینده نقش استادی پیدا کرده و در فضای جامعه تاثیرگذار خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha