دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

در آیین اختتامییه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از سوی هیئت داوران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، به عنوان ناشر و غرفه برتر حوزه نشر دیجیتال این دوره از نمایشگاه کتاب معرفی شد.

مدیر نمایشگاه های داخلی مرکز نور در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: این موفقیت مرهون زحمات محققان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی مرکز می باشد که با تلاش های خویش تولیدات فاخری را به جامعه علمی کشور عرضه داشته اند.

سید مرتضی سجادی نژاد ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بیش از140درخواست از سوی ناشران و فعالان نشر الكترونيك به دبیرخانه نمايشگاه رسید که از این تعداد 60 ناشر موفق به حضور در نمایشگاه بیست و ششم شدند.

وی افزود: تنوع در تولیدات، جامعیت، قیمت مناسب نسبت به نشر مکتوب، سهولت دسترسی به مطالب و قابلیت های پژوهشی مطلوب از جمله ویژگیها و برجستگی های پژوهشی نشر دیجیتال است که بحمدالله با تلاش محققان مرکز نور این افتخار نصیب شهر مقدس قم شد.

مدیر غرفه نور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به جابجایی غرفه های نشر دیجیتال با غرفه های دانشگاهی گفت: امسال اختصاص غرفه‌هایی که در سال گذشته در بخش ناشران دانشگاهی حضور داشتند به ناشران الکترونیک داده شد، نوعی سردرگمی را برای کاربران نور ایجاد کرده بود که با تبلیغات و اطلاع رسانی بجا این جابجایی جبران شد.

سجادی نژاد تصریح کرد: طی آمار موجود 80 درصد قشر دانشگاهی کتب خود را از طریق نرم‌افزار دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عرضه چندین هزار جلد کتب تخصصی و به روز همچنین قابلیت های پژوهشی متنوع این حوزه از نمایشگاه کتاب تهران را با استقبال خوب مخاطبین روبرو کرد، خصوصا بر اساس نتایج پژوهش انجام شده توسط دانشگاه تهران و ارائه آن به وزارت ارشاد مشخص شد 80 درصد قشر دانشگاهی، کتاب‌های خود را از طریق نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و آنچه امروز به عنوان نشر الکترونیک می‌شناسیم دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از 150 لوح فشرده در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی حضور پیدا کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha