یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا، جنبش های اخیر در کشورهای عربی را اسلامی خواند اما در مورد رخنه سفیانی ها و اموی ها در این جنبش ها هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله مدرسی جنبش های برخی کشورهای عربی در سال های اخیر را جنبش اسلامی دانست و گفت: این جنبش ها بر اساس مبانی اسلامی شکل گرفته است اما نسبت به رخنه سفیانی ها و اموی ها برای منحرف ساختن این جنبش ها می دهم.

ایشان اظهار داشت: این روزها فرصت رخنه در انقلاب های عربی برای سفیانی ها و اموی ها مهیا شده تا با مکر و حیله معاویه ای، این انقلاب ها را از مسیر اصلی خود به سمت و سوی مخالف دین منحرف سازند.

آیت الله مدرسی از همگان خواست برای رویارویی با این جریان ها و گرفتن فرصت از آنها به قرآن و عترت پیامبر متمسک شوند.

* معارضان سوری، هیزم آتش افروزی به نفع بیگانگان هستند

ایشان سوریه را یکی از قربانیان جنگ سرد دانست و گفت: مخالفان سوریه به یک سازمان نظامی مورد حمایت بیگانگان تبدیل شده اند و نام خود را جبهه النصرة گذاشته اند و جوانان را جذب میکنند تا هیزم این آتش سوزانی باشند که به اسم جهاد برافروخته اند.

این عالم شیعی مقیم کربلا افزود: مسیر جنبش های اسلامی باید تصحیح و حفظ شود تا از تندروی و افراط گروه های سفیانی و اموی مصون بماند.

ایشان خواستار التزام به ارزش های و مبانی قرآن کریم و پیروی از پیامبر و اهل بیت ایشان شد که ارکان این امت هستند.

آیت الله مدرسی افزود: افراد و جریان های تندرو و افراطی، با رفتار افراطی و تکفیر و کشتار خود اسلام را بدنام کرده اند و البته این رفتارها روزی به نابودی می انجامد زیرا بر اساس خودمحوری و منافع شخصی شکل گرفته است.

ایشان در سخنان خود تاکید کرد که امت اسلام باید راه اعتدال و میانه روی پیش بگیرد و از افراط و تفریط دوری کند تا وحدت امت حفظ شود و خروج از اعتدال و میانه روی مخالفت با سنت های الهی است و باعث میشود این امت در معرض سقوط و نابودی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha