سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

تفكر ناب مهدويت طي سه روز در شهرهاي كوفه و كربلا به جهانيان عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه حج، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ديدار با علي الاديب وزير علوم و آموزش عالي عراق اظهار داشت: هفته آينده كنگره امام مهدي و آينده جهان با هدف ايجاد زمينه گفت‌وگو ميان متفكران جهان اسلام و عرضه تفكر ناب مهدويت به جهانيان طي سه روز در شهرهاي كوفه و كربلا برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري با بيان اين‌كه كنگره طي روزهاي دهم تا دوازدهم رجب با هدف تحقق رسالت ديني، علمي و فرهنگي انديشمندان مسلمان در پيشبرد امور علمي و فرهنگي برگزار مي‌شود، گفت: ايجاد پيوند و رابطه علمي حوزه و دانشگاه و تقويت تعامل و همكاري علمي اساتيد و صاحب نظران حوزه و دانشگاه از جمله اهداف كنگره است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ايجاد تعامل و گفتگو ميان علما و صاحب‌نظران شيعه و اهل سنت جهت پيشبرد بهتر امور علمي و فرهنگي در جهان اسلام، استفاده از ظرفيت‌هاي آموزه‌هاي مهدوي در همگرايي و انسجام امت اسلامي و بهره مندي از ظرفيت‌هاي مهدويت در تقويت آينده پژوهي را از ديگر اهداف اين كنگره بين المللي برشمرد.

وي گفت: بيان حقيقت امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در افكار بشري، روش تحقق دولت اسلامي، بهره مندي از تفكر مهدوي در همبستگي جوامع اسلامي، آينده نگري در حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي جهان اسلام و رصد كردن اوضاع و تحولات آينده جهان، بهره گيري مناسب از فضاي مقدس و معنوي عتبات عاليات جهت رسالت ابلاغ و نشر دين مورد هدف اين كنگره خواهد بود.

دكتر دكتر علي اديب، وزير علوم و آموزش عالي عراق هم در اين ديدار با تقدير از اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاري كنگره امام مهدي و آينده جهان، پيشنهاداتي نسبت به برگزاري باشكوه اين كنگره ارايه كرد.

وي خاطرنشان كرد: بهتر است كنگره به صورت سالانه برگزار شود و در سال‌هاي آينده از علما، صاحب نظران و انديشمندان حوزه و دانشگاه ساير كشورهاي اسلامي نيز جهت ارايه مقاله و حضور در كنگره تدابيري انديشيده شود.

وزير علوم و آموزش عالي عراق ادامه داد: مي‌توان با استفاده از تجربه‌هاي كسب شده در جريان برگزاري اين كنگره، نسبت به طراحي همايش‌ها و كنگره هايي با گستره اي بين المللي و با موضوعات مختلف ديني برنامه ريزي كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha