چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

تولیت آستان مقدس علوی با اشاره به حمله شدید کشورهای جبهه کفر و گمراهی علیه کشورهای اسلامی گفت: رهبران اسلامی تمام جهان باید اقداماتی جدی در جهت تقویت اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ضیاءالدین زین الدین این سخنان را در استقبال از گروه رسمی جمهوری سودان به همراهی وزیر جوانان و ورزش و سفیر سودان در عراق بیان کرد.

* جبهه نخست: جنگ نظامی

شیخ زین الدین گفت: این حمله دشمنان را میتوان در چهار جبهه خلاصه کرد: خط اول این حمله جنگ نظامی است که در برخی کشور ها هنوز آغاز نشده و در برخی کشورها آغاز شده تا کشورهای اسلامی را از منافع و ثروت ها و همچنین از دین خود جدا کنند، زیرا کشورهای جبهه کفر اگر بتوانند ملت ها را از اسلام دور سازند پس از آن به راحتی میتوانند هر سوء استفاده ای را از این کشورها انجام دهند.

* جنگ داخلی + تعصب کورکورانه و تنش زایی

شیخ زین الدین افزود: اما جبهه دوم این حمله، جنگ های داخلی میان ملت ها است که در برخی کشورهای اسلامی آغاز شده و اما خط سوم این حمله، ترویج تعصب کورکورانه و ایجاد تنش است که این رفتارها هیچ نسبتی با اسلام ندارد، زیرا اسلام دین تسامح و گذشت است.

* جبهه چهارم استکبار: تهاجم فرهنگی

وی افزود: اما خط چهارم این حمله که مهم ترین جبهه میباشد، کشاندن فرزندان جامعه اسلامی به لغزشگاه های گمراهی و رذایل و دور ساختن امت از ارزش های اخلاقی میباشد که مهم ترین مخاطبان این جبهه جوانان هستند زیرا اگر دشمنان بتوانند جوانان را به گمراهی بکشانند پس از آن میتوانند در کشوری که از اخلاق و ارزش ها تهی شده دست به هر کاری بزنند.

گروه میهمان نیز ضمن ابراز خوشحال و سربلندی به خاطر این دیدار تاکید کردند که به توصیه های ارزشمند تولیت این آستان توجه نموده و با جدیت بیشتری برای حفظ جوانان تلاش خواهند کرد.

سید صدیق محمد توم حمد وزیر جوانان و ورزش سودان گفت: ما به خاطر اینکه خداوند به ما توفیق زیارت نجف اشرف را عنایت کرده بسیار خرسندیم، باشد تا از این چشمه زلال مرقد امام امیرالمؤمنین گوارا شویم. شخصیتی که نزد خداوند محترم است و جایگاه او نسبت به پیامبر(ص) همچون جایگاه هارون نسبت به موسی میباشد. ما همچنین از میزبانی گرم برادران خود بسیار سپاسگزاریم.

از سوی دیگر سید عبدالمنعم احمد الامیر الحسین سفیر جمهوری سودان در عراق با اشاره به تاثیرات معنوی زیارت عتبات مقدسه، این زیارت را امری ضروری دانست.

وی گفت: ما مسلمانان احترام و تقدس ویژه ای برای اهل بیت قائل هستیم و بر این باوریم که ایمان کامل نمیشود مگر با دوستی آنها و از این رو به قصد تبرک به این زیارت آمده و به خاطر بهره مندی از این لحظات معنوی بسیار خرسندیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha