دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 314261
۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶

تقوی، امانت داری عدالت، و ... شاخص های ارزشی هستند که قرآن کریم در بحث انتخاب اصلح بیان کرده و همگان باید به این مسائل مهم توجه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقرعلم الهدی، رئیس مرکزآموزش عالی حوزوی حضرت قاسم ابن الحسن(ع)  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به برخی از معیاری های انتخاب اصلح از دیدگاه قرآن کریم، اظهارداشت: بحث انتخاب اصلح از مهمترین دستوراتی که درآموزه های قرآنی آمده است، در ارتباط با معیارهای ارزشی،  قرآن کریم شاخص های بسیار زیبایی را به ما معرفی کرده است؛ شاخص اول بحث متقی بودن، امین و امانت دار بودن است.

وی افزود: ما انسان ها در تعاملات روزانه خود نیازمند فاکتور هایی هستیم که در مسیر سعادت مندی انسان نقش بسیار تعیین کننده ای دارند، لذا تقوی، امانت داری و عدالت معیارهای ارزشی هستند که قرآن کریم می فرماید که همواره آنها رعایت کنیم.

رئیس مرکزآموزش عالی حوزوی حضرت قاسم ابن الحسن (ع) ادامه داد: علم، دانش و توانایی از دیگر معیار های تعیین کننده است که در قرآن کریم و ادبیات دینی ما به آنها اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دربحث انتخابات این واژه ها، واژه هایی همراه با اصالت هستند؛ چرا که ریاست جمهوری کشوری که ام القرای جهان اسلام می باشد، ریا خاص و ویژه است، چون قطعا اگر  رییس جمهور این کشور نتواند الگوی برتر را داشته باشد، طبیعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی وخون های مطهر شهدا وایثارگری مومنین زیر سئوال می رود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی خاطرنشان ساخت: مردم ایران اسلامی باید توجه داشته باشند که ریاست جمهوری بر پایه و معیار فضیلت های انسانی خلاصه می شود، نه این که آدرس هایی را از احزاب وگروه ها بگیریم؛ بنابراین باید فردی را انتخاب کنیم که خودمان وخدایمان حجت داشته باشیم.

نقش حوزه در خلق حماسه سیاسی

وی در ادامه سخنان خود به نقش حوزه های علمیه در خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و  گفت: بخش مهمی از مسئولیت به صحنه آوردن مردم متوجه حوزه های علمیه است و حوزویان  باید معیار ها انتخاب صحیح را به مردم  ارائه کنند.

رئیس مرکزآموزش عالی حوزوی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) افزود : طلاب و روحانیون باید حس تکلیف گرایی را در جامعه تقویت کنند و با ارائه معیارهای فضیلت مدارانه، مردم را نسبت به خلق حماسه بزرگ سیاسی که مدنظر رهبری معظم انقلاب است، تشویق نمایند.

نقش رسانه های حوزوی در هدایت افکار عمومی

وی در ادامه با بیان این مطلب که دشمنان اسلام و انقلاب هیچ گاه ملت با بصیرت  ایران را به خوبی نشناخته اند، گفت: استکبار جهانی  34 سال است که به طور  دائم برای تضعیف  نظام اسسلامی تلاش می کنند، اما همواره تیرشان به سنگ خورده است، چون ملت ایران، ملتی گوش به فرمان مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

این استاد حوزه،  نقش رسانه های حوزوی در هدایت، روشنگری و تنویر افکار عمومی در ایام انتخابات را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: رسالتی که رسانه های ارتباط جمعی که خاستگاه حوزوی دارند، این است که در تبیین مسائل، بدون جانبداری از شخص و یا گروهی، معیارها را ارائه دهند ومراقب رسالت خطیر خود باشند.

وی با بیان این که رسانه های دینی  باید تمام افراد و همه جهات سیاسی را مدنظرقراردهند و برای همه صاحب نظران خوراک فکری تهیه کنند، ابراز داشت: اگر رسانه های دینی و حوزوی بخواهند از شخص خاصی جانبداری کنند، قطعا موفقیت لازم را پیدا نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha