یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران از سخنرانی برخی از مراجع عظام تقلید در جشن های نیمه شعبان در این مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم صدوقی، امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: امسال برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه حضور و سخنرانی مراجع معظم تقلید طی سه روز برگزاری جشن های نیمه شعبان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برنامه‌های رسمی ستاد جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از صبح روز یکشنبه 14 شعبان آغاز  و روز سه شنبه 16 شعبان با برپایی مراسم «شکر» خادمین به پایان می‌رسد.

صدوقی ادامه داد: جبران نواقص و کاستی‌های سال گذشته و همچنین اجرای برنامه‌های مدوّن و دقیق‌تر به منظور تسهیل در انجام امور و خدمات‌رسانی به زائرین از جمله مسائلی بود که روابط عمومی مسجد مقدس جمکران از ماه‌های گذشته نسبت به انجام آن اهتمام جدی داشته است.

تولید مجموعه تلویزیونی «برای او»

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی، روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران تولید مجموعه‌ی تلویزیونی «برای او» با محوریت سبک زندگی مهدوی را در دستور کار خود قرار داد تا در نیمه شعبان میهمان خانه‌ها شود.

صدوقی افزود: این مجموعه تلویزیونی در سه قسمت 30 دقیقه‌ای به همت مرکز امور رسانه‌های روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران تولید و قرار است در ایام جشن‌های نیمه شعبان، از شبکه‌های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.

چاپ 20 هزار نسخه بروشور اطلاع رسانی

وی ادامه داد: روابط عمومی مسجد جمکران به منظور اطلاع رسانی، نقشه راهنمای زائرین را به اندازه کافی تهیه و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

صدوقی یادآور شد: این نقشه‌ها که در 20 هزار نسخه به چاپ رسیده است، اطلاعاتی در خصوص مراکز خدماتی، رفاهی، فرهنگی و درمانی، درب‌های ورودی، پارک سوارها و خیابان‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران، تاریخچه مسجد و برخی از نکات امنیتی - انتظامی را در اختیار نمازگزاران قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: مسئله اطلاع رسانی به همت 21 نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران به صورت شبانه‌روزی در سه شیفت مختلف انجام خواهد پذیرفت.

چاپ بنرها و پوسترهای فرهنگی به چهار زبان

صدوقی با بیان این که این واحد برای تسهیل در امر عبور و مرور و آگاهی بخشی به زائران مسجد مقدس جمکران فعالیت‌های متنوع دیگری انجام داده است اظهار داشت: چاپ و نصب بنرهای بزرگ خیرمقدم و اطلاع رسانی، همچنین چاپ بروشورهای فرهنگی تبلیغی به چهار زبان انگلیسی، عربی، فارسی و اردو از دیگر اقدامات روابط عمومی و امور بین‌الملل این مسجد مقدس در ایام جشن‌های نیمه شعبان است.

فعالیت واحد بین‌الملل

وی با اشاره به این که همانند سال‌های گذشته حضور گروه‌های خارجی برای شرکت در جشن‌های ایام نیمه شعبان دور از انتظار نیست، افزود: واحد بین‌الملل روابط عمومی مسجد مقدس جمکران به منظور تسهیل در امر رفت و آمد این میهمانان، گروه مترجمین را ساماندهی کرده و این افراد به راهنمایی گروه‌های خارجی و مسافران انفرادی در ایام میلاد حضرت مهدی(عج) می‌پردازند.

برگزاری همایش خادمین منتَظر

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران بیان کرد: با همکاری خادمین افتخاری، نهمین همایش بزرگ خادمان منتَظِر با حضور بیش از 1500 نفر از خادمین افتخاری در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

صدوقی  افزود: این مراسم عصرروز سه شنبه 28 خردادماه از ساعت 17:30 دقیقه با حضور و سخنرانی تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

پوشش خبری و تصویری برنامه ها

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران در خصوص ساماندهی تردد خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: طبق توافقات به عمل آمده با بخش‌ها و معاونت‌های مختلف مسجد، ستاد خبری ایام جشن‌های نیمه شعبان به منظور سرویس دهی شایسته به خبرنگاران تشکیل شده است؛ بنابراین رسانه‌ها می‌توانند خبرنگاران و عاسان خود را معرفی نمایند تا کارت ویژه تردد برای آنان صادر شود.

صدوقی خاطرنشان کرد: کارت تردد ویژه خبرنگاران و عکاسان از صبح روز یکشنبه 14 شعبان تا شامگاه 16 شعبان المعظم صادر خواهد شد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: طبق توافق به عمل آمده با سازمان صدا و سیما و به منظور تسهیل پوشش برنامه‌های مسجد مقدس جمکران، صدا و سیما مرکز قم به نمایندگی از شبکه‌ها و بخش‌های مختلف رسانه ملی، به مدت سه شب در مسجد مقدس جمکران مستقر خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha