چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

یک زمانی مرحوم آقای فلسفی به یزد آمدند و در جلسه سخنرانی ایشان نزدیک به 50 مجتهد نشسته بودند.

آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد امروز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با اشاره به سفر آیت‌الله حسینی‌بوشهری به این استان گفت: حضور ایشان  در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه استان، خوب و با برکت بود و تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شد.

وی با بیان این‌که یزد از سابقه  درخشانی در زمینه علم و  پرورش عالمان دین برخوردار است  افزود: مردم یزد دارای استعداد‌های قوی و خوبی هستند که شایسته است برای بهره‌گیری از این استعدادها در خصوص رشد دانش حوزوی در استان بهره گرفت.

آیت‌الله ناصری توسعه کمی و کیفی در حوزه علمیه استان یزد را ضروری خواند و با اعلام این‌که تاکنون کمتر به این نیاز توجه شده است گفت: در چند دهه اخیر دانشگاه‌های یزد از رشد قابل توجهی برخوردار بودند که بیانگر استعداد علمی در این استان است اما به همان تناسب شاهد رشد و گسترش مدارس علمیه نبوده‌ایم که باید جبران شود.

امام جمعه یزد  خاطر نشان ساخت: تعداد محدودی مدارس علمیه در این استان دارای سابقه چند صد ساله هستند   که لازم است با توجه به پیش بینی ظرفیت حداقل 5هزار نفری برای حوزه علمیه استان،مدارس علمیه جدید و مراکز تخصصی برای رشته‌های گوناگون احداث شود .

وی  اظهار داشت :یک زمانی مرحوم آقای فلسفی به یزد آمدند و در جلسه سخنرانی ایشان نزدیک به 50 مجتهد نشسته بودند،  بنابراین حوزه یزد باید به مکانت اصلی خودش باز گردد و امیدواریم با پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حمایت‌های مردمی و تدبیر استانی این امر محقق شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha