دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
کد خبر: 315805
۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

بر خود لازم می‌دانم در این شرایط خانه نشین شوم تا همگان در برابر این خونریزی ها احساس مسؤولیت کنند و از کشیده شدن کشور به یک جنگ داخلی جلوگیری کنم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد الطیب شیخ الازهر  تاکید کرد که باید جدول زمانی روشن و دقیقی برای انتقال دولت تعیین شود و این مرحله نباید بیش از 6 ماه طول بکشد.

شیخ الازهر از رسانه ها خواست از تحریک مردم پرهیز کنند و خواستار تشکیل کمیته ای ملی در دو روز آینده شد.

وی تاکید کرد: تمام افراد بازداشت شده سیاسی باید آزاد شوند و به آنها اجازه داده شد به خانه و زندگی خود بازگردند. وظیفه دولت حمایت از تظاهرات کنندگان و اجتناب از پیگرد سیاسی آنها و حفظ جان مردم مصر می‌باشد.

الطیب در سخنان خود خطاب به مردم مصر گفت: بر خود لازم می‌دانم در این شرایط خانه نشین شوم تا همگان در برابر این خونریزی ها احساس مسؤولیت کنند و از کشیده شدن کشور به یک جنگ داخلی جلوگیری کنم.

شیخ الازهر از همه خواست قبل از آنکه دیر شود عقل و حکمت را بر تصمیمات خود حاکم کنند و هرچه زودتر جلوی خونریزی را بگیرند.

یادآور می شود، سه سال قبل که مردم مصر برای سرنگونی حسنی مبارک قیام کردند، آقای احمد الطیب که از منصوبان حسنی مبارک به شمار می رفت، از مواضع اثر گذار و ثابت برخوردار نبود به طوری که در آغاز با هرگونه تظاهرات علیه حسنی مبارک مخالفت ورزید اما بتدریج نظر دیگری داد و از برخورد با تظاهرات کنندگان انتقاد کرد و چیزی نگذشت که به صف انقلابیون پیوست! حال باید دید که در شرایط فعلی نیز شیخ الازهر می تواند در جریانات سیاسی اجتماعی مصر تاثیرگذار باشد یا همچنان به مواضع انفعالی خود ادامه خواهد داد؟

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha