چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 316256
۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

کارگاه آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان در بخش حوزوی نمایشگاه قران توسط غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد باقر خراسانی؛ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، با اعلام خبر برگزاری کارگاه آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان در روزهای جمعه در نمایشگاه قرآن گفت : آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان از نیازهای جدی و مباحث مهم مطرح در عرصه جامعه است که مورد تاکید بزرگان و استادان نیز قرار دارد و در دیداری که هیأت مدیره مجمع با رهبر معظم انقلاب در سال 91 داشتند مورد تاکید ایشان نیز قرار گرفت.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: با توجه به ضرورت آموزش فلسفه اسلامی به کودکان و تاکید مقام معظم رهبری، امسال در نمایشگاه قران کارگاه های ویژه ای برای این منظور، جمعه شب ها از سوی مجمع تدارک دیده شده است و در این کارگاه ها مفاهیم مطرح در فلسفه اسلامی به شیوه قابل فهم به کودکان آموزش داده می شود .

خراسانی، با بیان این مطلب که ذهن کودکان بسیار خلاق و پرسشگر است ، گفت : کودکان با ذهن خلاق خود برای دریافت حقایق و درک آن سئوالات بیشماری را مطرح می کنند و به همین دلیل خانواده ها با پرسش های بیشماری از جانب کودکان روبرو هستند که باید به آن ها پاسخ داده شود.

وی گفت : در کارگاه فلسفه اسلامی برای کودکان، مفاهیم فلسفه اسلامی درقالب نقاشی، کاردستی، بازی با کاغذ، خمیر و ... به نمایش گذاشته می شود و تلاش می شود تا مفاهیم پیچیده فلسفی به شکلی ساده و قابل فهم برای کودکان مطرح شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت : این دوره ها برای کودکان پیش دبستانی طراحی وتدارک دیده شده است، اما اجرای آن در عمل نشان داده است کودکانی که در مقطع اول دبستان تا سوم ابتدایی نیز به خوبی با موارد مطرح در این دوره ها رابطه برقرار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha