سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

سفیر کشور دانمارک در ایران در بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت : آنچه در زمینه آموزش قرآن به کودکان انجام شده است، بسیار تحسین برانگیز است.

آندرس کریستین هوگارد سفیر کشور دانمارک در ایران  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: مذاهب همیشه با هم در صلح بوده اند زیرا هدف آنها سعادت انسان است، هدف گفت و گو بین مذاهب شناخت ظرایف و ظرفیت های فرهنگی است که از آنها بهره می برند تا به این ترتیب با آرامش بیشتر به درک متقابل رفتار همدیگر اقدام کنند.

سفیر دانمارک، با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه قرآن که مقارن با ماه مبارک رمضان است ، افزود : در کشور دانمارک نیز مسلمانان زیادی زندگی می کنند و به همین دلیل مردم دانمارک با سنت رمضان آشنا هستند و می دانند که روزه داری به چه معناست و در زمان پهن کردن سفره افطاری مسلمانان چه حال معنوی دارند.

کریستین هوگارد تاکید کرد: دین مجموعه قوانین و دستوراتی به مومن آموزش می دهد که در سراسر زندگی سرلوحه اعمال او می شود و در فرهنگ مسیحی نیز مانند اسلام این قوانین برای سعادت فرد تبیین شده است. بنابراین آنچه در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن ارایه شده دارای اهمیت زیادی است ، به خصوص آن که بخش مهمی از این تولیدات برای کودکان و نوجوانان طراحی شده اند که جنبه تربیتی بالایی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha