یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

دکتر مهدی‌نژاد نوری با تاکید بر نیاز به تئوری و نظری پردازی اسلامی در جامعه علمی کشور، تصریح کرد: تئوری و نظری مقدمه عمل است و به همین دلایل باید در این زمینه توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی نژاد نوری، شب گذشته در مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس دولت یازدهم، اظهار داشت: ایشان تکیه بر توان داخلی را عامل چانه زنی در مسائل بیرونی عنوان کردند.

وی تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی، پیشرفت کشور را تضمین کنیم تا در آینده شاهد مشکلات و رخدادهایی نامناسب نباشیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که قدرت چانه زنی امروز به مسائل سرزمینی و میزان جمعیت کشور محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل، قدرت انسانی و مکتب ساز ما همراه با یاری خداوند است که با وجود تمام سختی ها و مشکلات، در بحث توسعه علمی سرآمد هستیم.

نژاد نوری با اشاره به ا ینکه آمریکا چاپ و انتشار مقالات ایرانی را تحریم کرده است، تصریح کرد: آن ها حاضرند از مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی محروم شوند تا به قول خودشان به ما لطمه برسانند.

وی با تاکید بر این که علم، سلاح امروز کشور است، ابراز داشت: افتتاح پژوهشگاه قرآن وحدیث بسیار حائز اهمیت است و توان علمی خوبی را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که امروز مسئله توسعه کیفی نیازجدی کشور است، تصریح کرد: کسانی که باید بیش از دو میلیون دانشجوی علوم انسانی را در موضوعات مربوطه هدایت کنند، در این پژوهشگاه فعالیت دارند.

نژاد نوری با ابراز خرسندی از این که پژوهشگاه قرآن و حدیث غیر دولتی است، ابراز داشت: باید با برنامه ای مدون بخش های غیردولتی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر نیاز به تئوری و نظری پردازی اسلامی در جامعه علمی کشور، تصریح کرد: تئوری و نظری مقدمه عمل است و به همین دلایل باید در این زمینه توجه ویژه ای صورت گیرد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید تئوری پردازی داخلی و چانه زنی بیرونی را مبنا قرار دهیم تا بر فراز عزت و آزادگی بایستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha