چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

نسخه دوم نرم افزار دو زبانه مجموعه آثار آیت الله احمدی میانجی(ره)، از سوی بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، تولید و به زودی عرضه می شود

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر، اظهار داشت: نسخه نخست این مجموعه آثار با تعداد کمی از تالیفات ایشان و قابلیت های محدودتری تولید شده بود، اما در نسخه جدید (نسخه 2) علاوه بر افزایش آثار مرحوم احمدی میانجی، قابلیت های ویژه ای برای استفاده کاربران تدارک دیده شده است.

سیدی مهدی هاشمی افزود: این نرم افزار حاوی متن کامل 24 عنوان کتاب در 36 جلد از آثار آیت الله احمدی میانجی(ره) به زبان های فارسی و عربی در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوعات این نرم افزار گرانسنگ، ادامه داد: فقه استدلالی – تطبیقی، معارف اسلامی، شرح ادعیه، احادیث اخلاقی، کلامی، روایی، فقهی، تاریخی – تحلیلی، خاطره و سرگذشت نامه از جمله موضوعات این نرم افزار می باشند.

هاشمی، دسترسی به 82 تصویر، 161 قطعه صوتی و هفت قطعه فیلم مربوط به این عالم ربانی را از دیگر محتویات نرم افزار مجموعه آثار آیت الله میانجی(ره) عنوان کرد.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور، جستجوی موضوعی در بیش از 6900 عنوان باب و سرفصل از طریق فهرست گزینشی را از قابلیت های پژوهشی این نرم افزار عنوان کرد و گفت: جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت همچنین متن کامل چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و متشق کلمات از دیگر قابلیت های این نرم افزار فاخر می باشد.

وی در پایان یادآور شد: مخاطب این نرم افزار عموم پژوهشگران علوم و معارف اسلامی می باشند و این محصول به زودی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha