دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنان امروز به روحانیت حمله می کنند چرا که از تاثیرگذاری این قشر واهمه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن رحیم پور ازغدی شب گذشته در نشست بررسی «نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران ‌ها و تحولات جهانی» که به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه برگزارشد، با اشاره به این که میزان پاداش اعمال از سوی خداوند یکسان نیست و با بیان این که قائدین و مجاهدین برای خدا یکسان نیستند، تصریح کرد: گرچه در دنیا ارزش خوب و بد تغییر می کند اما در آخرت همه مسائل مشخص می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که مسئله ابعاد جهانی، فکر شیعه و انقلای دینی در  الگوی ولایت فقیه تجلی یافته است، ابراز داشت: مکتب شیعه با وجود این که در جهان اسلام اقلیت بود، اما جلوداردنیای اسلام شد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به بیداری اسلامی، اظهار داشت: این بیداری در شمال آفریقا و شرق مدیترانه صورت گرفت و در کل جهان اسلام نیز نوعی آتش زیرخاکستر است.

وی با بیان این که ایجاد جنگ مذهبی بین شیعه و سنی توطئه طراحی شده دشمنان، علیه بیداری اسلامی است، تصریح کرد: این مسئله خطرناک ترین موضوعی است که بیداری اسلامی را تهدید می کند.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه  باید خود را آماده جهانی شدن بکند، تصریح کرد: نبرد جهانی در تمدن سازی کلید خورده اما هنوز بسیاری از سنگرها خالی است.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه ای در تمدن سازی موفق خواهد بود که هزاران فاضل در هر رشته تخصصی داشته باشد، ابراز داشت: ما طلابی می خواهیم که پاسخگوی مبلغین مسیحی و شبهات ماهواره ها باشند.

سخنران مراسم  با بیان این که کرسی آزاد اندیشی و مناظره باید هر هفته برگزار شود، تصریح کرد: از افراد ادیان و مذاهب دیگر نیز دعوت شود تا در کرسی های آزاد اندیشی شرکت کنند و به مباحثه پرداخته شود.

رحیم پور ازغدی افزود: حوزه علمیه شیعی غنی است بنابر این باید  پای ادعاهای خود نسبت به مسائل علمی و دینی ایستادگی کند.

وی با بیان این که هدف برخی افراد از تحول در حوزه، تضعیف جایگاه این نهاد است، تصریح کرد: دشمنان از ایستایی حوزه ها خوشحال می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که نوع برخورد ما با دشمن باید همان گونه باشد که به ما تهاجم می کند، ابراز داشت: اگر دشمن با اسلحه حمله کرد، ما هم باید با اسلحه پاسخ دهیم و و اگر در قالب هنر و سینما آمد، ما نیز باید همان گونه پاسخ دهیم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به حاکمیت ولایت فقیه در حکومت اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه از جوهره اصلی فرهنگی تشکیل شده و سیره همه پیامبران است.

وی با اشاره به این که با سه روش دعوت حکیمانه، موعظه حسنه و مباحثه ملت ها را دعوت به حقیقت کنیم، ابراز داشت: دشمنان امروز به روحانیت حمله می کنند چرا که از تاثیرگذاری آن واهمه دارند.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر این که حوزه علمیه ای تحول پیدا  می کند که به روز باشد و تمام کتب حوزه به خوبی توسط طلاب مطالعه شود، ابراز داشت: طلاب بدانند تا زمانی که فقه و اصول را درست نخوانند، هیچ خدمتی را نخواهند کرد.

وی با بیان این که نظریه پردازی به مفهوم خدمت شبانه روزی و تلاش چندین ساله است، تصریح کرد: تمدن سازی یعنی که بتوانیم با سنت و قرآن به سوالات پاسخ داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: حکومت اسلامی به مفهوم این است که ضوابط اسلامی باید در جامعه وجود داشته باشد و اسلام شناسان به شبهات پاسخ اسلامی دهند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه به ملت ایران بدهکار هستیم، تصریح کرد: بسیاری از  افراد مفهوم اسلامی شدن را نمی دانند و تمام معنای اسلام را در نماز خلاصه می کنند و این مسئولیت حوزه ها است که جامعه را اسلامی کند.

*اصول اسلامی شدن را یاد فیلمسازان دهیم

وی با تاکید بر این که فقط نباید از صداوسیما، سریال  وفیلم ها انتقاد کنیم که چرا اسلامی نیستند، ابراز داشت: بسیاری از فیلم سازان مبانی اسلام را نمی دانند و این وظیفه حوزه ها است که اصول اسلام را به آن ها آموزش دهند.   

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر جریان عقلانیت در احیای تمدن بزرگ اسلامی، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز ما با استفاده از جریان عقلانیت قابل رفع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha