چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مراسم عزاداری شیعیان رومانی برای بسیاری از مردم این کشور که شاهد آن هستند جالب بوده و بعضا بی اختیار، در سوگ سالار شهیدان می گریند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد نور موسوی که در سفر تبلیغی به کشور رومانی و شهر بخارست رفته است، در گفتگو با خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیتهای تبلیغی خود در این کشور، به راه اندازی هیئت عشاق الحسین در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هیئت عشاق الحسین رومانی حلقه وصل ایرانیان مقیم کشور رومانی است که آنها را در مناسبت های مختلف گردهم می آورد.

وی ادامه داد: هیئت عشاق الحسین تنها مکان مردمی و محل تجمع و حلقه وصل ایرانیان است به طوریه که این هئیت زمینه ی همه مشتاقان به دین و اهلبیت(ع) را فراهم نموده است

این مبلغ دینی، با اشاره به حضور گسترده شیعیان رومانی در این هئیت تصریح کرد: تعدادی کثیری از شرکت کنندگان از راه های دور که ساعت ها طول می کشد برای استفاده از برنامه های هئیت خود را به این محفل می رسانند که این مهم  نشانگر برقراری ارتباط عمیق و تقویت روحی و روانی مردم در سراسر گیتی با اهل بیت علیهم السلام است.

وی با تاکید براینکه عشق اهل بیت(ع) دین و نژاد نمی شناسد، گفت: مراسم این هئیت برای بسیاری از  مردم رومانی که شاهد آن  هستند جالب بوده و بعضا بی اختیار، در سوگ سالار شهیدان می گریند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورموسوی، برگزاری زیارت عاشورا، پاسخ گویی به احکام برای عموم،  تلاوت یک صفحه از قرآن کریم و شرح و توضیح و بیان شان نزول آیه، سخنرانی و بیان رسائل اهل بیت(ع)،مداحی و سینه زنی، سفره اطعام اهل بیت(ع) و پاسخ گویی به شبهات عموم مردم را از برنامه‌های هر شب هیئت مردمی عشاق الحسین در محرم عنوان کرد.

وی با بیان این  مطلب که ایرانیان مقیم بخارست رومانی در طول سال از حضور روحانی و مداح اهلبیت(ع) محرومند،‌ خاطرنشان ساخت: این افراد تنها در ماه مبارک رمضان و دهه اوّل محرم از برنامه های مذهبی وسخنرانی بهره‌مند هستند؛ البته سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز به غیر از دهه محرم  و رمضان، شبهای جمعه مراسم پر فیض کمیل برگزار می کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha