پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کد خبر: 323233
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳

شناخت خدا تنها با خواندن کتاب و شنیدن موعظه میسر نمی‌شود، بلکه معرفت نوری است که خداوند متعال باید در قلوب انسان‌ها روشن کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام روح‌الله صفری، مسئول ارزیابی آموزش، امتحانات و امور مشمولین دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان در  سومین شب از مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم که در این دفتر برگزار شد، طی سخنانی با بیان این که عبادت تنها برای ذات مقدس خداوند است، گفت: قرآن‌کریم هدف از خلقت انسان را عبادت و بندگی خداوند معرفی می‌کند.

وی با بیان این که مقدمه بندگی خداوند، معرفت و شناخت پروردگار است،افزود: البته این شناخت ممکن است تنها از ترس جهنم و یا معرفت به بهشت باشد و به تعبیر دیگر عده‌ای چون از آتش جهنم و عذاب آن خبر دارند و از سختی آن می‌ترسند، خدا را پرستش می‌کنند و در خصوص بهشت همین گونه است.

مسئول ارزیابی آموزش، امتحانات و امور مشمولین دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان ادامه داد: عبادت به نیت ترس از جهنم و شوق بهشت خوب است، اما آنچه در درجه عالی قرار می‌گیرد، عبادتی است که برای خدا باشد؛ عبادتی که حاصل تفکر و تعقل و برتر دیدن خدا در تمام نظام آفرینش باشد.

وی با بیان این که شناخت خداوند تنها با مطالعه چندکتاب میسر نمی‌شود، اظهارداشت: شناخت خدا تنها با خواندن کتاب و شنیدن موعظه میسر نمی‌شود، بلکه معرفت نوری است که خداوند متعال باید در قلوب انسان‌ها روشن کند، لذا گاهی شخصی حتی از تحصیلات مقدماتی هم برخوردار نباشد، اما تجسم و تصوری از خداوند دارد که برخی از اندیشمندان هم از این سطح بصیرت و معرفت بی‌بهره‌اند.

 خاطرنشان می شود؛ مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) در دهه دوم محرم، طبق معمول هر سال به مدت سه شب در دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha